Nu este zi în care să nu se pună în discuţie starea, de multe ori precară, a drumurilor naţionale. Iar noi ne vom referi din nou la DN7C (Transfăgărăşanul), cale rutieră care începe în Bascov şi se termină la intersecţia cu drumul DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munţii Făgăraş. Ne vom referi strict la porţiunea de la barajul Vidraru până la Piscul Negru, unde, în ultima perioadă, chiar dacă se fac eforturi ca pe acest drum să se circule în condiţii bune, anumite activităţi din zonă strică pe zi ce trece carosabilul şi zonele sale de siguranţă. În ultimii ani am scris pe larg că exploatările forestiere din zona lacului de acumulare aduc prejudicii pădurilor, dar şi drumului naţional. Pe lângă faptul că nu se respectă sub nicio formă restricţia de 16 tone instituită de compania de drumuri pentru DN7C, firmele de exploatare a lemnului au ajuns să lucreze în drum sau la marginea acestuia, afectând grav structura tehnică. De parcă nu era de ajuns că pe anumite porţiuni drumul s-a prăbuşit şi că se fac eforturi de ani buni pentru remedierea situaţiei, acum au apărut tronsoane vizibil deteriorate unde în curând vor apărea mari probleme.
Legislaţia română prevede sancţiuni grave, chiar penale, pentru cei care deteriorează drumurile naţionale, dar cine să le pună în aplicare din moment ce nici măcar nerespectarea restricţiilor de tonaj nu este sancţionată de autorităţile abilitate. Probabil că aceste sancţiuni se vor aplica numai după ce vreun eveniment major se va produce acolo, această practică fiind una des întâlnită la noi. Este mult mai simplu să aplici legea după ce se întâmplă un necaz, decât să iei măsuri înainte de producerea unor tragedii. Cine va răspunde, totuşi, în cadrul producerii unui accident?!
Flavius PETRESCU