Şoferii de microbuze care transportă persoane în regim de maxi-taxi (intrajudeţean) încalcă în continuare reglementările Consiliului Local Piteşti şi se folosesc ilegal de infrastructura rutieră a municipiului, în speţă de staţiile „Publitrans”. Şi cum să nu-şi facă de cap, când unii dintre aceşti şoferi au răspândit zvonul că patronii lor s-au înţeles cu autorităţile locale şi că pot folosi nestingheriţi staţiile de autobuz din Piteşti. Până la proba contrarie, aceşti şmecheri trebuie sancţionaţi cu amenzi de până la 1.500 lei în cazul în care circulă pe raza municipiului fără aviz de la primărie, precum şi cu amenzi de până la 500 lei, dacă nu respectă traseul stabilit în aviz sau opresc/staţionează în scopul îmbarcării/debarcării călătorilor în alte locuri decât în cele stabilite.
„Nu s-a înţeles nimeni cu nimic!”
Întrebat dacă autorităţile locale au încheiat vreo înţelegere cu aceste firme sau cu persoane care practică un astfel de transport la Piteşti, ieri, primarul Cornel Ionică a reacţionat imediat: „Am spus la televizor clar şi corect: nu s-a înţeles nimeni cu nimic!… Nu au plătit nimic! Este ilegal să folosească staţiile de călători ale «Publitrans»; acestea nu pot fi folosite decât de firmele autorizate de Consiliul Local. Deci, nu există varianta asta, nu au de ce să se laude, nu mă interesează. Au primit amenzi «la greu» şi chiar în şedinţa operativă de ieri a fost un punct pe ordinea de zi (…) Este ilegal, am cerut sancţiuni şi vor continua acţiunile în acest sens. Dar toată lumea trebuie să ştie: nu vom putea da avizul – şi dacă vreau şi dacă nu vreau – pentru că legea nu admite lucrul acesta”, ne-a declarat primarul Cornel Ionică.
Amenda mică îl… fentează pe Ionică
Primarul Ionică încearcă să fie ferm şi să rezolve această „indisciplină” a transportatorilor. Una dintre „pârghiile” sale este Poliţia Locală. Numai că în timp ce presa tot scrie despre modul în care şoferii de maxi-taxi circulă prin Piteşti, iar primarul anunţă controale şi sancţiuni drastice, agenţii locali, plătiţi din bani publici, nu par să sprijine declaraţiile edilului-şef. Or fi ei puţini agenţi în structura rutieră a Poliţiei Locale, dar nu poţi susţine, ca instituţie, eforturile primarului când de la începutul anului ai aplicat doar 40 de amenzi (la nivelul minim de 300 lei) şoferilor care folosesc infrastructura „Publitrans” sau care opresc pe unde îi taie capul. Şi asta în condiţiile în care, zilnic, zeci de microbuze circulă numai pe unul dintre multele trasee ale oraşului. Păi, dacă vrei să instaurezi disciplina, nu cu avertisment sau cu amendă minimă rezolvi treaba, ci cu sancţiunile cele mai severe. De ce?! Pentru că aceşti aşa-zişi transportatori nu sunt de ieri, de azi prin Piteşti, ci de ani buni. Ba, unii dintre ei, de peste 20 de ani. Ca să nu mai vorbim despre câţi bani au fost încasaţi în urma amenzilor aplicate acestora de către agenţii locali. Răspunsul dumnealor îl intuim: „Nu este treaba noastră să încasăm banii din amenzi”.
„Pisica”, şi la Garda de Mediu
Primarul Cornel Ionică ne-a mai spus ieri că eforturile autorităţilor locale ar putea fi completate şi de alte instituţii ale statului, una dintre aceste fiind Garda de Mediu: „Aceste maşini ară Pireştiul în lung şi-n lat. Nu au ce căuta în staţiile «Publitrans». Deranjează călătorii, dar, mai mult decât atât, eliberează noxe şi fac ravagii, în sensul poluării. Lucrurile acestea trebuie să le aibă în vedere toată lumea, inclusiv Garda de Mediu, pentru că ei vin cu tot felul de rable de peste tot, din toate satele (comunele) şi sunt prin toate staţiile din Piteşti. Repet, nu au ce căuta în staţiile acestea, nu le poate da nimeni avizul, nici consiliul local, nici primarul, nici consiliul judeţean, nimeni! Pentru că nu dă voie legea!”
Vom vedea ce se mai întâmplă. Şi vom mai scrie.
Flavius PETRESCU