Cifra de afaceri a Automobile Dacia, compania care deţine uzina de la Mioveni, a urcat cu un procent în 2023, la 5,259 mld. euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor, citate de Ziarul Financiar.
Mai mult, profitul net al companiei s-a menţinut la 107 mil. euro, în timp ce numărul mediu al salariaţilor s-a redus de la o medie de 12.209 în 2022 la 11.457 în 2023.
Cifra de afaceri a Automobile Dacia, compania care deţine uzina de la Mioveni, a urcat cu un procent în 2023, la 5,259 mld. euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor, citate de Ziarul Financiar.
Mai mult, profitul net al companiei s-a menţinut la 107 mil. euro, în timp ce numărul mediu al salariaţilor s-a redus de la o medie de 12.209 în 2022 la 11.457 în 2023.
În 2023 Grupul Renault alături de Geely a înfiinţat compania Horse în care este acţionar şi care este responsabilă de producţia de motoare termice.
Horse România a rulat anul trecut afaceri de 483 mil. euro, în creştere cu 261% faţă de anul anterior, iar profitul net a urcat cu 40%, la 2,65 mil. euro, iar mai departe, numărul angajaţilor a ajuns la 1.477, în creştere cu 160%.
Actuala Horse România este fosta Renault Mecanique Roumanie, cea responsabilă de motoarele cu ardere internă, unde Renault este partener.
Renault Mecanique Roumanie (RMR), compania înfiinţată în 2008 pentru producţia de cutii de viteze în urma unei investiţii de 214 mil. euro, include în plus şi producţia de motoare, dar şi turnătoria de aluminiu şi va fi parte a ecosistemului Horse – compania deţinută de Renault şi Geely, 50% fiecare, şi care este responsabilă de producţia şi proiectarea de motoare cu ardere internă, inclusiv hibride. Renault Mecanique Roumanie este parte a UMCD – Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia. Mai departe, entitatea Horse include şi producţia de motoare, dar şi turnătoria de aluminiu şi va fi integrată în Horse, iar partea de şasiuri din cadrul UMCD a mers către uzina de vehicule şi implicit către Automobile Dacia.
Dacia contribuie şi la reinventarea lanţului valoric pentru motoarele cu ardere internă prin colaborarea cu Horse – divizia deţinută de Renault şi Geely, responsabilă de cutii de viteze şi motoare cu ardere internă şi adaptarea de combutibili sintetici. Dacia va avea o tranziţie uşoară către maşini electrice în Europa, mizând pe soluţii accesibile.
Renault Mecanique Roumanie avea la final de 2021 circa 600 de angajaţi, dar după reorganizare va avea în total între 1.900 şi 2.000, conform oficialilor Grupului Renault.
Partea de producţie şasiuri din cadrul UMCD – Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia va trece la Automobile Dacia, în cadrul uzinei vehicule.
Articolul complet AICI.