Nu e prima oară când hipermarketul Kaufland din Găvana, chipurile din greşeală, are probleme cu anumite produse comercializate. Unele sunt expirate sau prezintă neconcordanţe între preţul afişat la raft şi cel cerut la casele de marcat.
Bunăoară, luni, 13 noiembrie, am fost la respectivul hipermarket pentru unele cumpărături şi, aflat la casa de marcat, dintr-o pură întâmplare, am descoperit cum Kaufland comercializa un produs… neconform.
La capătul zonei unde este aşezată marfa înaintea achitării, probabil lăsate acolo de alt client, se aflau două produse: o pungă cu smochine şi o bucată de şuncă vidată.
M-am uitat la cel de-al doilea produs, am văzut că era „la promoţie”. L-am lăsat în acelaşi loc fiindcă nu eram prea interesat să-l cumpăr. În timp ce aşteptam să-mi vină rândul să plătesc ce luasem din magazin, la casa de marcat vecină un client se uita nedumerit la un produs.
Culmea, era tot o bucată de şuncă vidată, la reducere, similară cu cea văzută de mine mai devreme. Curios din fire şi fiindcă nu aveam un alt client în spate, m-am întors şi am luat produsul care iniţial nu mă interesase. Surpriză…
Cu 26% mai ieftin. Ieftin şi… expirat!
Verificând cu atenţie bucata de şuncă vidată, am observat că era expirată de patru zile. Mi-am zis că poate fi o „scăpare”. Se mai întâmplă, dar să faci reducere la un produs expirat, asta nu am înţeles. Adică produsul respectiv, „Şuncă Pădurea Neagră – K Classic” (fabricat pentru Kaufland), beneficia de o promoţie „sănătoasă”. O reducere de peste un sfert din valoare, între 13 şi 19 noiembrie, deşi expirase de la 9 noiembrie.
Am pus produsul pe bandă, încet, încet am ajuns la casă şi am plătit tot ce luasem, inclusiv şunca la promoţie. Imediat, însă, am întrebat-o pe casieriţă de ce hipermarketul comercializează produse expirate. M-a trimis către biroul de informaţii sau de relaţii cu clienţii. Aici am cerut să vorbesc cu cineva din conducerea celebrului magazin.
O doamnă pe post de „şef de serviciu” m-a luat în primire. După ce i-am relatat întâmplarea, ca de fiecare dată, a încercat să-mi sugereze că e o greşeală la mijloc. Neputând să pună mâna pe produsul respectiv, m-a invitat la rafturi pentru a verifica celelalte produse. A răsuflat uşurată că nu a găsit un alt produs similar. Imediat a trecut în ofensivă, crezând că a găsit explicaţia.
Nici una, nici alta, mi-a spus că am şters cifra 1 de pe termenul de valabilitate (care ar fi trebuit să fie 19) şi din acea cauză apare 9. Şi rapid mi-a cerut să verificăm bagajul meu, să facem demonstraţia „vinovăţiei” mele.
Numai că surpriza mare a fost tot pentru „şefuţa” respectivă… În locul unde era scris termenul de valabilitate, înaintea cifrei 9 era şi un 0.
Deci, clar, termenul de expirare era 09.11.2017. Situaţia s-a schimbat radical. Vizibil stânjenită, doamna respectivă a încercat o nouă strategie… Cea sentimentală. Dar n-a ţinut.
Şi asta fiindcă după ce le ceri socoteală pentru o greşeală a lor, cei de la Kaufland încearcă să te acuze tot pe tine de escrocherie… Auzi, că am şters cifrele de pe etichetă! Ruşine să le fie!
Ziarul „Argeşul” a semnalat de nenumărate ori astfel de incidente şi, drept urmare, asta ne duce cu gândul la faptul că astfel de practici nu sunt întâmplătoare.
Iar dacă cineva din conducerea Kaufland are „dubii” în legătură cu veridicitatea incidentului, îl îndemnăm să verifice camerele de supraveghere. Ba chiar facem un apel ca în cazul în care se simt cu imaginea terfelită de această relatare să apeleze la serviciile propriului departament juridic.
Pentru că în alte situaţii au ştiut să-mi atragă atenţia că ei sunt… „multinaţională” şi că au jurişti pe măsură. Şi cum s-a întâmplat, când am semnalat nereguli şi am avut dreptate, îi invităm pe cei de la Kaufland să acceseze ediţia on-line a ziarului nostru pentru a vedea şi părerile altor cumpărători.
Asta aşa, să nu creadă că avem noi ceva cu seriozitatea (sanchi!) germană scoasă în evidenţă de „practicile” româneşti.
Flavius PETRESCU
5 Comentarii
client
Are perfecta dreptate !! Si eu am patit sa fie un pret la raft si altul mai mare la casa !Profita ca in general cumparatorii iau mai multe produse si nu verifica pe fiecare in parte,dar cand cumperi 2-3 produse observi imediat diferenta si cand reclami te trimite la biroul informatii sa-ti dea dif.de pret ,Acolo mai stai cateva minute sa completeze un formular,sa samnezi si problena e „rezolvata”bine mersi,dar numai din punctul lor de vedere !Sa mearga un jurnalist si sa vada acest tabel cu zeci de persoane trecute la „diferenta de pret”!!
Anonim
Domnul este pus pe tot felul de reclamații.
Puiu
Eu nu pot să înţeleg cum un asemenea jurnalist mai are loc la Argeşul. Un astfel de jurnalist ,reclamagiu , nu poate să aibă mulţi admiratori ,aşa că m-am decis să fiu eu unul dintre ei.Mie îmi plac oamenii ăştia care lovesc în hoţi şi cozi de topor.Este jurnalistul care şi-a riscat pielea ca să ne arate şi nouă cum se fură lemnele la Vidraru, şi căruia i s-a lungit gâtul şi i s-au tocit nervii aşteptând răspuns de la cele cinci instituţii care se ocupă, crede dânsul şi noi, de paza pădurilor. Un jurnalist fără orientare,care nu găseşte alte subiecte ,din câte sunt posibile, decât cele cu referire la furturi. Dar trebuie să ai” tupeu” cu carul, să spui în ziar că oamenii de la cea mai mare multinaţională te păcălesc cu produse expirate sau promoţii fictive.Şi, apoi , să nu ai puţină fineţe să cedezi sentimental în faţa unei doamne, şefă, dar prost plătită, care te acuză că umbli prin magazin croit să ştergi nişte cifre?! O doamnă care cu siguranţă a uitat că este româncă şi lucrează „temporal „, aşa cum mi-a zis mie o şefă din astea , într-un alt magazin Kaufland, care căuta să-mi demonstreze că nu înţeleg preţul de la raft, greşit de altfel şi demonstrat până la urmă.Rog redacţia să ia măsuri cu acest jurnalist, să-l premieze!
Dle Puiu, tocmai am discutat la telefon cu colegul Gabriel Lixandru şi am decis amândoi ca mâine, la şedinţa de dimineaţă, să-l reclamăm pe colegul Flavius Petrescu la directorul nostru, dl Golescu. O să cerem să fie penalizat aspru, cu o primă pe măsura a ceea ce a scris aici mai sus. Să-i fie învăţătură de minte!
Anonim
Domnul pentru asta vine in magazin.Dupa cum spune ,a mai făcut și alte reclamații.in lipsă de subiecte sau așteaptă ceva drept răsplată.
Stimate domn Anonim, colegul nostru s-a dus în magazin ca să cumpere de-ale gurii. Nu ca să vă streseze personalul. Da, a mai făcut şi alte reclamaţii la magazinul dv. Dacă, să spunem, Kaufland îl fură pe un client de-al său de cinci ori, el, clientul, ce să facă? Să reclame doar o singură dată? Sau să reclame de câte ori Kaufland îl înşeală?
Nu vă îngrijoraţi că n-am avea subiecte. Numai prăvălia Kaufland din Piteşti ne dă mai multe decât putem noi scrie. Colegul Petrescu nu aşteaptă nicio răsplată de la dv. Ne răsplăteşte pe toţi, de două ori pe lună, în 15 şi în 28, patronul ziarului. De la dv, nici autorul textului, şi nici restul piteştenilor, nu aşteaptă vreo răsplată.
Aşteptăm cu toţii să fiţi cinstiţi, să nu ne furaţi, să nu ne înşelaţi şi să ne respectaţi pentru banii – mulţi – pe care vi-i plătim. Aşteptăm să ne trataţi pe noi, clienţii dv români, exact ca şi pe cei germani. Nu sunteţi în Bangladesh sau în Paraguay aici, ci într-o ţară la fel de europeană ca şi aia de unde aţi venit.
Şi încă un lucru: dacă tot vă puneţi angajaţii să posteze comentarii pe saitul nostru sau pe conturile noastre de pe reţelele de socializare, puneţi-i să se şi semneze. Noi, cei de la ziarul Argeşul, ne semnăm şi ne asumăm întotdeauna ceea ce scriem. La dv, la Kaufland, cum stau lucrurile?
Aţi priceput ceva din ce-am scris aici, mega, ultra, super concern german ce sunteţi?
Sorin SIMION
Anonim
Domnule,nu sunt angajaț Kaufland,dar articolele domnului Flavius doar la atât se rezumă.I am urmărit articolele și de aceea știu.Cei de la Kaufland dacă au greșit , există OPC, dar aici clar este vorba de mai mult .Are domnul interes.Iar dacă vrem sa fim tratați cu afară, trebuie sa demonstrezi că ai bun simț.Ce dacă ești client,ești mai întâi om.Cum tratezi așa ți se va răspunde.Nu ți convine te duci in altă parte.Astea s cazuri izolate cu oameni josnici.