Sesizările cu privire la posibile fraude bancare sau greşeli „nevinovate” ale băncilor nu ne sunt deloc străine: am avut de-a face cu zeci de clienţi care ne-au vizitat la redacţie susţinând că au fost sau s-a încercat să fie traşi pe sfoară. Unii au blufat încercând să scape de datorii, însă am întâlnit şi persoane oneste care pur şi simplu au fost păgubite. Zilele acestea de pildă, un cititor din Valea Mare – Podgoria ne-a semnalat faptul că BCR Piteşti i-a deschis un cont cu destinaţie specială fără voia lui, cont unde s-au adunat vreme de aproape 10 ani comisioane peste comisioane. A aflat abia acum, când a primit o notificare cu suma pe care o are de plată: peste 1.000 lei. Intrigat, a mers la sucursală pentru a lămuri lucrurile. De acolo a aflat că… el cu mânuţa lui şi-a deschis contul, ba mai mult decât atât, a efectuat şi tranzacţii. Omul a negat aspectele prezentate şi a cerut dovezi în acest sens. La final, a avut câştig de cauză: în lipsa unei hârtii semnate, BCR a anulat comisioanele restante şi l-a invitat pe client la sediu pentru a închide contul cu bucluc. Nu ne este însă clar de ce în tot acest timp banca a uitat să trimită clientului o informare (de fapt, informări periodice) şi, de asemenea, este ciudat cum a luat naştere contul fără semnătura clientului. Cine l-a deschis şi cine a efectuat operaţiuni?
George OLTEANU
Un Comentariu
Elena Delia Dumitricā
Pentru omul de rând poate e ceva ciudat. Dar pentru un procuror nu se mai chiama „ciudat”, ci „penal”. Nu s-a deschis singur acest cont, iar operatiunile trebuie sa aiba „un cap si o coada”. Deci trebuie sa se cunoasca unul din cei doi poli care trebuie luat la intrebari . Astia chiar ne cred tâmpiti ?!