Guvernul se pregăteşte – că tot se apropie alegerile, nu? – de aprobarea unui plan care prevede înfiinţarea de trasee de cale ferată uşoară între centrul oraşelor mari şi aeroporturi, realizarea unor staţii de închiriere de biciclete şi dotarea autobuzelor cu suporturi de biciclete, dar şi dezvoltarea de puncte de încărcare a maşinilor electrice. Planurile, care ar trebui implementate până în 2035, fac parte din Strategia de Dezvoltare Teritorială elaborată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi care urmează a fi aprobată de Guvern la finalul lunii iulie. Vestea bună este că în document apare şi a doua centură de ocolire a Piteştiului, varianta Vest. Ministerul Dezvoltării arată că aceste investiţii se vor realiza în strânsă corelare cu Planurile de Mobilitate Urbană Integrate ale oraşelor vizate. Primăria Piteşti deja a elaborat acest plan care mai prevede modernizarea staţiilor de autobuz, sistem de taxare electronică şi cumpărarea de autobuze electronice.
Un proiect vechi…
Proiectul centurii de Vest a Piteştiului a fost aprobat de Guvern în şedinţa Cabinetului Năstase care avut loc cu mulţi ani în urmă la Piteşti. Ulterior a fost construită centura de Sud (pe care acum se circulă), cu gândul la autostrada Bucureşti – Piteşti – Sibiu (tronsonul Piteşti-Sibiu nu e gata nici acum, de abia se lucrează la studiul de fezabilitate). Deşi autorităţile locale şi judeţene din Argeş au făcut demersuri la Guvern, proiectul centurii de Vest a rămas prin cine ştie ce sertare şi nu s-a mai realizat. Poate acum să fie o şansă pentru a fi pus în operă, deşi avem îndoieli că guvernanţii se vor ţine de un plan ca acesta (este o obişnuinţă ca guvernele să îşi schimbe priorităţile odată cu schimbarea puterii). Oricum, realizarea centurii pe traseul Albota – Băbana – Trivale – Valea Ursului ar fluidiza traficul în Piteşti şi ar face legătura între viitoarea autostradă Piteşti-Craiova cu viitoarea autostradă Piteşti-Sibiu. Observaţi însă că vorbim… la viitor!
Claudiu DIŢA