Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova (care, dacă vrea şi preşedintele Klaus Iohannis, va fi înlocuit cu argeşeanul Mircea Drăghici), a solicitat în acest an Guvernului fonduri pentru reluarea proiectului de construire a căii ferate Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea. Guvernul a zis „da”, că de zis nu doare, dar nu s-a mai făcut nimic. În schimb, pe Facebook s-a înfiinţat un grup, numit „Trenuri Piteşti„, care a postat recent imagini cutremurătoare cu ceea ce a mai rămas din cel mai ambiţios, dar şi cel mai mare eşec al CFR de până acum. Imaginile sunt reunite sub genericul „La pas pe viaductul Topolog şi prin tunelul Gibei”.
Dezolant
Se ştie că proiectul era gata de finalizare în 1989, dar a venit Revoluţia şi… la revedere. Ulterior, fostul premier Adrian Năstase venea în Argeş, la Vâlcelele, chipurile să redeschidă şantierul. O acţiune de imagine: şantierul a fost abandonat, iar acum nu mai sunt pe traseu nici măcar şinele de cale ferată (au fost furate), iar alunecările de teren sunt la tot pasul. Calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea a figurat şi pe lista celor „n” priorităţi din strategia de dezvoltare a judeţului elaborată de fostul preşedinte al CJ Florin Tecău, dar – evident, din păcate – iar nu s-a făcut nimic. Imaginile postate recent de către inimoşii călători pe urmele… amintirii căii ferate sunt de-a dreptul dezolante. Se vede cum viaductul Viaductul Topolog, cel mai lung viaduct construit vreodată în România (1.440 m), zace în uitare şi este încet, dar sigur, „mâncat” de vremuri şi intemperii. Iar tunelul Gibei, aflat în imediata vecinătate a viaductului (2.250 m) este o dovadă a geniului românesc care poate muta munţii din loc, la o adică. Sau putea, mai bine zis…
Declin
„Din păcate, declinul tot mai mare al infrastructurii CFR la nivel naţional se observă cel mai bine în abandonarea acestei rute feroviare ce s-ar fi dovedit cea mai eficientă modalitate de a transporta călători şi marfă de la Vest la Est (sau invers) în partea sudică a ţării. Deşi calea ferată a cam fost furată (cât s-a putut), a dispărut tot ce se putea de la linie la traverse (chiar nu era cazul să fie retrase de tot), două adevărate monumente feroviare (din ce putem prezenta) au fost relativ ferite de vicisitudinile naturii care a învins omul doar deocamdată. Poate pe viitor vom învinge din nou când vom găsi sursa de finanţare şi oamenii dornici şi potriviţi la şefia Guvernului (ministerului) pentru a reface şi finaliza acest drum de fier din capriciosul podiş Cotmeana”, notează, cu amărăciune, pasionaţii care au luat la pas traseul. Cine să îi audă? Cine să ia măsuri? Cine să mai facă în ţara asta ceva?
3 Comentarii
Geo
Dumneavoastra va vaitati de Valcele Ramnicu Valcea dar uitati de caile ferate in functiune care se degradeaza rapid. Pe Slatina-Pitesti trenul merge la pas si cred ca in scurt timp ruta va fi inchisa. De la Bucuresti pana la Titu trenul are restrictie de viteza vreo 20KM/h.
Pitesti Curtea de Arges la fel. Lucrurile nu au stat niciodata bine dar de doi ani guvernul a taiat toate investitiile in infrastructura CFR. Culmea nesimtirii este ca acum vin si spun sa fie numit mai repede Draghici ca au de facut investitii si sunt tinuti pe loc de Iohaninis!
Anonim
NENOROCITILOR SORTA LUI CEAUSESCU SO AFETI ,ATI FURAT SI TOT MAI FURAT.
JEGURILOR
Anonim
Se mai face ceva pt noi ca cetateni ca romani mai vedea?in tars noastra ?