Cea mai mare fabrică din Pitești cu mii de angajați a fost cumpărată de chinezi!
Compania chineză Luxshare a cumpărat pachetul majoritar al producătorului german de cabluri auto Leoni, care are mai multe fabrici în România, a anunțat producătorul într-un comunicat de presă.
Astfel, antreprenorul austriac Stefan Pierer și Luxshare din China au convenit ca Luxshare să achiziționeze o participație de 50,1% din Leoni AG, care a fost deținută anterior integral de Pierer. Simultan, filiala Luxshare Time Interconnect Singapore va achiziționa divizia Automotive Cable Solutions (ACS) de la Leoni AG.
Un acord obligatoriu din punct de vedere juridic pentru acest parteneriat strategic a fost semnat astăzi.
„Faptul că Luxshare este un partener strategic puternic va spori semnificativ competitivitatea Leoni pe toate fronturile – de la extinderea portofoliului și accesul pe piață la capacitățile tehnologice și producție”, a declarat Klaus Rinnerberger, CEO al Leoni AG.
Grace Wang, președinte și CEO al Luxshare Group, a adăugat: „Suntem încântați de potențialul acestui parteneriat. Prin combinarea punctelor noastre forte, nu numai că ne vom extinde amprenta globală, dar și vom stimula inovarea și vom oferi o valoare mai mare clienților noștri.”
Leoni a intrat în România în anul 2000, iar în prezent are circa 12.000 de angajați, în unități de producție din Arad, Bistrița și Pitești. Totodată, compania mai are „fabrici satelit”, în Beiuș, Luduș, Marghita și Bumbești-Jiu.
Leoni Wiring Systems (Bistrița) se regăsește pe locul 3 în topul producătorilor de echipamente auto din România, conform unei analize recente a Economedia. Afacerile s-au ridicat la 1,87 miliarde de lei, în creștere cu 7% față de anul precedent, profit de 48,98 milioane (-18%) și 4398 de angajați în 2023 (-8% față de 2022). Grupul apare în top cu o altă firmă, Leoni Wiring Systems Arad, firmă plasată pe locul 8.
Producătorul de sisteme de cablaje auto Leoni anunța în vară că va concedia până la 10% din angajații de la fabrica din Bistrița, din cauza scăderilor de pe piața de mașini electrice. Numărul de angajați va fi redus „pentru a menține competitivitatea și viabilitatea pe termen lung a companiei”, transmite compania. În luna mai, Leoni a închis și fabrica de la Luduș (Mureș), tot din cauza situației de pe piața auto electrificată.
Sursa: Economedia