Poziționarea pe primele poziții Google a unui site sau blog necesită multă muncă SEO on-page și off-page, iar backlink-urile fac parte din acea strategie de poziționare care trebuie dezvoltată. Pentru că ceea ce ne dorim sunt link-uri pe alte pagini, care duc către site-ul nostru.
În momentul în care se creează backlink-uri care duc către acesta și îl recomandă vizitatorilor, motorul de căutare Google înțelege că pe site-ul nostru există conținut de calitate. Ținând cont de acest aspect, backlink-ul poate fi considerat unul dintre cele mai importante instrumente folosite de o agenție SEO pentru ca un site să apară în primele poziții Google.
Ce este un backlink și de ce este nevoie de el?
Acesta este ceea ce cunoaștem ca link inbound sau backlink care, dintr-o pagină, duce direct către al site.
Pentru ce sunt backlink-urile? Acest lucru depinde din ce punct de vedere îl privim, al utilizatorului sau al Google. Pentru utilizatori, este link-ul care îi duce direct către un alt site unde pot afla informații despre subiectul care îi interesează.
În ceea ce privește Google, un astfel de link îl ajută să clasifice un conținut ca fiind mai mult sau mai puțin relevant. Dacă un site cu o autoritate bună face referință la un alt site, motoarele de căutare îl vor lua în considerare. Într-un fel, site-ul pe care s-a pus backlink-ul îi transmite lui Google că site-ul tău are conținut de calitate.
E ca și cum ai căuta un loc de muncă. Îți va fi mult mai ușor să obții jobul pe care ți-l dorești dacă mergi la interviu cu o scrisoare de recomandare decât dacă te prezinți doar cu CV-ul tău. Și cu poziționarea se întâmplă exact același lucru.
De ce sunt backlink-urile foarte importante în SEO?
Când vine vorba de Google este greu de explicat cum se poate obține o poziționare bună, fiindcă lucrurile nu sunt foarte clare. Trebuie doar să încercăm și să învățăm din greșeli.
Din fericire, există o serie de bune practici care pot fi folosite pentru a duce un site pe prima poziție în Google.
Printre aceste bune practici se numără și backlink-urile, de unde și importanța obținerii de link-uri externe. Pentru că, deși este posibilă poziționarea unui site fără acestea, s-a demonstrat că un site cu un număr mare de link-uri inbound poate avea parte de o poziționare mai bună.
După cum am mai spus, în ceea ce privește poziționarea, un link extern către site-ul tău este ca o recomandare. Dacă pagina care te recomandă a câștigat deja încrederea Google, Google nu se va îndoi și va considera site-ul tău ca fiind de calitate.
Prin urmare, nu este suficient să obții multe backlink-uri, este mai bine să ai mai puține, iar acestea să fie de bună calitate, pentru că sunt cele care vor contribui cu adevărat la o poziționare mai bună.
Cum să obții backlink-uri de calitate
Link-urile primite trebuie să fie naturale. Nu trebuie să recurs la practici de SEO black hat penalizate, dar există lucruri pe care le poți pune în practică pentru a obține link-uri externe de o calitate mai bună.
Creează conținut bun
Un link absolut natural este cel în care nu ai avut nimic de-a face cu el. Un webmaster sau un blogger ți-a citit conținutul tău, i-a plăcut și a decis să pună un link extern către pagina ta.
Din păcate, acest lucru nu este atât de ușor de realizat, mai ales în sectoarele în care există concurență mare când vine vorba de poziționarea anumitor termeni.
Cumpără articole sponsorizate
Un articol sponsorizat este un text publicat pe un site ce conține un link către pagina ta. Site-urile care vând link-uri de acest tip au deja mii de vizite și un page rank bun, așa că un backlink pe unul dintre ele este suficient de bun pentru a îmbunătăți poziționarea.
Verifică link-urile concurenților
Merită să faci investigații pentru a afla de unde provin backlink-urilor concurenței, dacă sunt dofollow sau nofollow. Ulterior, ar trebui să încerci să obții aceleași link-uri dar mai bune, astfel încât Google să îți aprecieze site-ul mai mult.
Tipuri de backlink
Acum că ai aflat ce importanță au backlink-urile, este timpul să afli și că există mai multe tipuri de link-uri.
Link-uri dofollow
Sunt cele pe care chiar trebuie să le obții, deoarece transmit site-ului tău o parte din autoritatea paginii de la care provine link-ul.
Când creezi un link pe site-ul tău, implicit este dofollow, așa că verifică cu atenție dacă vrei să pui un link de acest tip sau preferi să fie nofollow.
Link-uri nofollow
Sunt exact opusul celor anterioare. Link-ul duce de la un site la altul, dar nu transmite autoritate.
O strategie bună de backlink ar trebui să combine ambele tipuri de link-uri. Abia atunci vei obține rezultate bune în ceea ce privește poziționarea.
Link-uri UGC
Este acronimul pentru User Generated Content. În acest fel, acele link-uri care nu au fost create de un webmaster, ci de un utilizator, pot fi identificate în cadrul unui site. De exemplu, un link lăsat la secțiunea de comentarii ale blogului sau pe un forum.
Link-uri sponsorizate
Google recomandă marcarea link-urilor care sunt rezultatul unui acord care implică o remunerație. De exemplu, dacă un articol sponsorizat de pe un blog include un link către site-ul unde este vândut produsul despre care se vorbește.
Obținerea de backlink-uri de calitate este esențială pentru o bună poziționare a unui site. Nu este suficient să scrii bine, trebuie să obții link-uri de la site-uri cu autoritate mare. Prin urmare, este timpul să-ți creezi o bună strategie pentru obținerea de link-uri externe.
Cum poți face acest lucru? Cu ajutorul unei agenții SEO de top. Aceasta este capabilă să-ți ofere servicii SEO complete și de cea mai bună calitate, care includ, printre altele și crearea unei astfel de strategii.
Acestea fiind zise, sperăm că serviciile SEO să te ajute să-ți faci afacerea cunoscută. Succes îți dorim!