În general, business casual înseamnă pantaloni (care nu sunt blugi de damă) și un top sau o bluză frumoasă (nu se acceptă tricouri, crop-uri sau bluze de bumbac), o fustă sau o rochie. Combinațiile populare includ adesea o bluză frumoasă cu un blazer și pantaloni negri, sau o bluză cu guler de 3/4 și o fustă sau o rochie lungă până la genunchi sau mai lungă. Unele birouri permit blugi de damă și maieuri ca parte a „business casual”, iar altele au definiții chiar mai vagi. Depinde de normele de la locul de muncă.
Pentru orice proaspăt absolvent sau profesionist care este pe cale să înceapă să lucreze și are nevoie de câteva idei despre cum arată o garderobă business casual în timpul procesului de interviu, precum și în timpul zilei, avem tot ce vă trebuie în acest articol.
1. Pentru interviu, îmbrăcați-vă un pic mai elegant decât un angajat obișnuit
Așa cum spunea Oscar Wilde, „Nu ai niciodată a doua șansă să faci o primă impresie”. Faceți ca prima impresie să fie una în care accentul să fie pus pe dvs. și pe ceea ce aduceți la masă, mai degrabă decât pe bijuteriile sau pe tivul fustei. În caz de îndoială, nu este niciodată o idee proastă să optați pentru o fustă până la genunchi.
Dacă aveți un interviu pentru un loc de muncă într-un loc despre care știți că are o atitudine relaxată, ar trebui să vă asigurați totuși că ținuta dvs. business casual arată elegant. Combinațiile clasice care nu dau niciodată greș includ o rochie (cu sau fără cardigan, în funcție de sezon) sau pantaloni negri cu un top frumos, de culoare solidă.
Nu subestimați efectul pe care îl pot avea bluzele frumoase sau cămășile elegante pentru a îmbrăca cei mai banali pantaloni sau blugi de damă. Dar anumite articole probabil că nu se potrivesc pentru business casual pentru femei – de exemplu, cămășile polo (chiar dacă sunt cămăși cu guler) cu kaki, probabil că sunt un pic prea informale.
Dacă aveți chef să vă puneți un sacou, este acceptabil, mai ales având în vedere gama de sacouri pentru femei din zilele noastre, dar veți dori să evitați un costum de afaceri pentru interviurile business casual.
Ce se întâmplă dacă aveți un interviu într-un mediu mai casual, cum ar fi un start-up? Să spunem așa: chiar dacă CEO-ul poartă hanorace cu glugă si blugi de damă, nu înseamnă că ea crede că oamenii ar trebui să se prezinte la interviuri îmbrăcați așa. De asemenea, într-o oarecare măsură, există o uniformă pentru oamenii din startup-uri.
La anumite interviuri pentru startup-uri, o pereche de blugi de damă pot fi, însă, o parte total adecvată și acceptabilă a ținutei business casual. Dacă blugii vor funcționa sau nu, totul depinde de restul ținutei dvs. Dacă blugii vin asortați cu niște bijuterii și cu o cămașă frumoasă cu un sacou, nu trebuie să vă faceți prea multe griji, mai ales dacă este vorba de un birou unde toată lumea îi poartă.
2. Investiți în câteva piese de bază
Chiar dacă vă place să faceți cumpărături, să cumpărați haine de birou sună, ei bine, a muncă. Imaginați-vă cum ar fi să cheltuiți o parte din banii câștigați cu greu pe ceva plictisitor, cum ar fi pantaloni negri care nu sunt suficient de chic pentru o ieșire în oraș, dar nici nu arată neîngrijiți. Deși nu am întâlnit încă pe nimeni care să se bucure în mod deosebit de probarea pantalonilor pentru birou, odată ce vă găsiți articolele de bază și ce mărime sunteși, nu va trebui (sperăm) să vă mai gândiți niciodată la asta.
Dacă nu sunteți pasionată de modă, sunteți norocoasă cu îmbrăcămintea business casual, pentru că, în cele din urmă, ceea ce contează este că puteți să purtați un sortiment de topuri care să se potrivească cu pantaloni negru, fără să vă faceți griji cu privire la potrivire sau la coordonarea culorilor atunci când sunteți prea amețită ca să gândiți limpede sau super stresată că întârziați la serviciu dimineața.