Se împlinesc în curând 631 de ani de la prima atestare documentară a Piteştiului, localitate care a avut într-o vreme şi statut de oraş domnesc. Pornind de la mărimea unui târg aşezat la răscrucea unor drumuri importante din Ţara Românească, Piteştiul a devenit un important pol social, politic, cultural, economic şi educaţional al ţării. Şi se află între primele 15 aşezări urbane din punct de vedere al numărului de locuitori. Cum se prezintă, aşadar, Piteştiul, în zilele sale de sărbătoare?
Oraşul e luat în calcul la viitoarea reorganizare regională ca posibilă capitală de regiune. Are două universităţi, o reţea şcolară şi liceală care încă produce elevi cu rezultate de excepţie la concursuri naţionale şi internaţionale, a crescut din punct de vedere al industriei auto pe fondul prezenţei Uzinei Dacia la Mioveni, are spor natural pozitiv spre deosebire de alte multe localităţi, reţeaua de apă şi canalizare acoperă aproape 100% suprafaţa oraşului (iar Apă Canal va începe în curând un proiect de 100 milioane euro pentru noi extinderi şi modernizări), nu are datorii (nu a făcut împrumuturi) şi a reuşit să menţină pe linia de plutire serviciul centralizat de încălzire. Piteştiul are şi o viaţă culturală bogată, pe fondul existenţei Muzeului Judeţean, a Galeriei de Artă, a Filarmonicii, dar şi a unor centre private precum Galeria de Artă „Sorin Ilfoveanu”. Sunt destule proiecte care s-au realizat (inclusiv cele cu fonduri europene), de la construcţia pasajului rutier de la Podul Viilor şi de noi parcuri (Făget, Lunca Argeşului) până la realizarea unui sediu pentru Filarmonică, reabilitări de străzi, amenajarea unei piste de atletism la nivel internaţional la stadionul „Nicolae Dobrin”. Şi investiţiile private abundă, mai ales în comerţ, iar în cartierul Tudor Vladimirescu urmează să se construiască un mall, un pasaj rutier şi un complex rezidenţial de peste 80 milioane euro cu bani privaţi. Cu bani europeni, de la Guvern şi din bani locali urmează noi investiţii: reabilitări de străzi, modernizări şi extinderi de şcoli, construcţia unei săli polivalente, reabilitarea stadionului, achiziţionarea de autobuze electrice etc. Aflat la răscruce de drumuri, Piteştiul reprezintă şi acum un important nod rutier şi feroviar al ţării.