Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, dar care a devenit și un important furnizor concurențial pe fondul prețurilor mai mici pe care le oferă, și-a crescut de la lună la lună portofoliul de clienți.
Astfel, potrivit ultimului raport Hidroelectrica, emis la jumătatea anului, compania avea un număr de aproximativ 591.000 de clienți, cu 8% mai mulți decât în urmă cu un an.
Totuși, potrivit unei analize publicate de economica.net, compania a câștigat mai mulți clienți casnici, dar a pierdut din portofoliul de clienți non-casnici.
Este un aspect important, fiindcă un client comercial – firmă, realizează consumuri mult mai mari decât clienții casnici.
Numărul clienților non-casnici a scăzut cu 22%, coborând la mai puțin de 25.600, precizează sursa menționată.
În ceea ce privește încasările companiei, “veniturile realizate din activitatea de furnizare energie electrică au scăzut cu 32%, la 1.130 milioane RON, venituri realizate în primele șase luni ale anului 2024, de la 1.660 milioane RON venituri realizate în aceeași perioadă a anului 2023. Această diminuare este cauzată atât de scăderea prețului de vânzare a energiei electrice, cât și de diminuarea volumelor furnizate în primele șase luni ale anului 2024 față de aceeași perioadă a anului 2023”, mai arată Hidroelectrica în raport.
Foto credit: Ziarulargesul.ro – George OLTEANU