Ministerul Educației a aprobat, în această săptămână, un ordin de ministru privind obligația elevilor de a lua parte la cursurile online. Mai mult, prezența online la cursuri va fi monitorizată de unitățile de învățământ. În Argeș nu există infrastructura necesară pentru ca învățarea de acasă să se desfăşoare normal? Ce se întâmplă cu elevii și profesorii din Argeș care, neavând acces la instrumente digitale sau la internet, nu pot participa la cursurile online? Câteva răspunsuri am aflat de la Cătălina Dumitrașcu, inspector școlar general adjunct.
Un colac de salvare
Cătălina Dumitrașcu: „Ordinul de ministru vine cu precizări clare nu doar pentru profesori – care, în mod fericit și în majoritate, și-au desfășurat activitatea și înainte de apariția acestuia – ci reglementează și obligația elevilor de a lua parte la cursurile online. Miercuri a fost transmis tuturor instituțiilor de învățământ, urmând ca acestea să ia măsurile specifice. De asemenea, azi s-a lucrat la planul județean de intervenție educațională pentru situația suspendării cursurilor din învățământul preuniversitar, plan ce va sta la baza măsurilor adoptate și personalizate de fiecare școală. În cadrul videoconferinței cu doamna ministru Monica Anisie, s-a concretizat ideea realizării și aplicării unor planuri remediale, imediat după reînceperea cursurilor, pentru elevii care nu au acces la învățarea online.
În acest moment, în majoritatea școlilor din județ se lucrează intens la implementarea platformelor educaționale, o parte dintre colegii noștri contactându-ne pentru a solicita informații suplimentare sau sprijin. În Ordinul MEC, atât Inspectoratul Școlar, cât și conducerile unităților de învățământ, în parteneriat cu autoritățile publice locale și județene au responsabilități stabilite în vederea facilitării accesului la învățarea online. În Argeș, aproximativ 5% dintre elevi nu au acces la învățarea online, fie pentru că nu au acces la internet (zone izolate), fie pentru că nu dețin un device (computer, dispozitiv electronic), motivele fiind legate de mediul socio-economic dezavantajat, din care provin. În acest sens, având în vedere statistica realizată de Inspectoratul Școlar Argeș, instituția noastră și școli din județ au aplicat în cadrul apelului extraordinar CEI 2020 pentru a obține echipamente. Continuăm, de altfel, proiectul „Te ajutăm să înveți! Stai acasă!” în parteneriat cu un post local de televiziune, în sprijinul elevilor din clasele terminale. Apelăm, pe această cale, la înțelegerea și sprijinul autorităților, pentru a facilita accesul copiilor ce provin din medii socio-economice dezavantajate la dreptul fundamental la educație, prin asigurarea de echipamente minimale necesare învățării online”.
Pentru a oferi un răspuns direcționat la focarul global cauzat de coronavirus, Inițiativa Central Europeană (CEI) a lansat apelul extraordinar de propuneri Covid-19, care vizează să răspundă rapid nevoilor specifice ale comunităților din statele membre. Un buget total de 600.000 euro va fi alocat pentru propuneri în trei domenii de intervenție, între care și Educație și învățare electronică/ învățare la distanță. Valoarea maximă a unui proiect este de 40.000 euro (finanțare nerambursabilă – până la 100%).
(N.G.)
3 Comentarii
Anonim
Gargară!
Peste 25% dintre educabili și peste 20% dintre cadrele didactice din Argeș nu au calculator și internet.
Partea cu 5% este gargară de la ISJ. Argeș să dea bine în statistici.
S-a uitat a se spune că dotarea din școli cu calculatoare este dezastruoasă. Peste 70% dintre școlile din mediul rural au calculatoare mai vechi de 14 ani. Mare parte dintre acestea au rol de mobilier fiind îmbătrânite nu numai moral ci și fizic.
Cine se face răspunzător de acest dezastru?
Răspunsul este simplu toți indivizii cu funcții de conducere din sistemul de educație (directori și în mod special inspectori) pe care i-a durut în fund.
Oare de ce nu vedem dosare penale și în acest domeniu (pentru zădărnicirea învățării)?
Era de bun simț ca ISJ Argeș să deconteze tuturor cadrelor didactice și tuturor educabililor contravaloarea Internetului pe perioada stării de urgență.
De asemenea ar fi fost interesant ca profesorii si educabilii să închirieze echipamente (calculatoare) care să fie decontate de către ISJ Argeș.
Oare, rolul inspectorilor din cadrul ISJ Argeș și al directorilor este doar să- și construiască vile , să se doteze cu mașini de ultim răcnet , vacanțe în Tenerife, (ca și la cei de alte etnii probele acestora se regăsesc pe facebook) pe sistem de parandărăt, șpagă, etc., fenomen de spălare de bani arhi-utilizat și cunoscut în Argeș.
Ce ziceți domn Tudosoiu vindem vila și achităm Internet-ul la profesori și elevi?
Dar dvs. dna Dascălu, vindem vila (care este pe alt nume) și achităm chiria la niște calculatoare?
etc.
Anonim
Minciuni ! Pai daca intreaba ministerul ,, are acces ?’’si nu ,,detine’’… normal ca fiecare elev sau profesor are acces la ceva. Poti completa cu ,,nu am acces’’??? In conditiile in care avem , cel putin , un telefon???
Anonim
O fi normal pentru matale, că ești de bani de gata.
Inclusiv profesori sunt care nu au acces la tehnologia în cauză.