Chiar dacă ai câştigat la un concurs promoţional al unei companii de bere, există şi varianta să nu poţi intra în posesia premiului, deşi acesta a fost validat de organizator. Motivul este acela că firma desemnată cu onorarea premiilor nu mai are astfel de produse pe stoc. O fi vina organizatorului, care nu a asigurat stocul necesar pentru premii, sau a partenerului desemnat pentru înmânarea acestora, pentru că nu a anunţat că a rămas fără produse? Cert este că ambele firme implicate în concurs sunt consacrate. E vorba despre producătorul de bere Carlsberg şi despre reţeaua de benzinării MOL.
Premii doar pe hârtie
Unul dintre cei mai mari producători de bere din România, obişnuit sponsor al unor evenimente sau competiţii sportive la nivel naţional şi internaţional, este organizator al unei campanii promoţionale prilejuite de Campionatul European de Fotbal 2016 care se va desfăşura în Franţa. Campania denumită „Câştigă bilete la UEFA EURO 2016” oferă unora dintre participanţi premii care constau în bilete la competiţia de fotbal, mingi de fotbal sau pack-uri de şase doze de bere. Campania se desfăşoară în perioada 15 martie-22 mai şi este valabilă pe tot teritoriul României. După validarea premiilor mici, acestea sunt înmânate în cazul mingilor prin curierat rapid, iar în cazul dozelor de bere direct în reţeaua de benzinării MOL din ţară. Unul dintre câştigătorii din Piteşti, validat de către organizator, a încercat ieri să-şi ridice premiul de la două din benzinăriile desemnate (MOL de la L-uri şi MOL-Gară Sud), dar acestea au fost în imposibilitatea de a onora premiul revendicat motivând că nu mai au pe stoc pachetele de bere. Cum câştigul nu este mare, nici pierderea premiului nu reprezintă o tragedie… Dar de ce trebuie un client, respectiv un câştigător, să se plimbe prin tot Piteştiul după un premiu, după ce acesta a fost omologat? Faptul că organizatorul concursului stipulează în regulament că premiile sunt acordate în limita stocului existent nu face dovada seriozităţii şi a respectului faţă de consumatorii şi câştigătorii promoţiei. Decât să iei oraşul la pas din benzinărie în benzinărie sau din magazin (omologat) în magazin pentru aceste beri, mai bine te laşi păgubaş. Organizatorul concursului, adică producătorul de bere Carlsberg, nu trebuia să mai valideze premiile în localităţile în care ştia că nu mai sunt stocuri, nu?
Bere rece se găseşte şi în altă parte, nu doar în benzinăriile MOL. Şi tot la promoţie sau câştigată la concurs!
Flavius PETRESCU