După cum v-am informat, în perioada 21 septembrie – 16 octombrie, pe DN65 Piteşti – Slatina se vor executa lucrări la partea carosabilă (reparaţii la rosturile de dilataţie ale unui pod) la kilometrul 109, la ieşirea din Albota către satul Cerbu. „Din acest motiv, circulaţia rutieră în zona lucrărilor se va desfăşura pe un fir, alternativ, fiind dirijată de semafoare electrice”, se precizează în comunicatul Infotrafic din IGPR. Totodată, poliţiştii le recomandă şoferilor să reducă viteza, să mărească distanţa în mers şi să nu se angajeze în depăşirea coloanelor de vehicule.
Şoseaua cu pricina este una cu cele mai ridicate cote de trafic din ţară, întrucât asigură legătura cu Craiova, Drobeta Turnu Severin şi cu o parte din frontierele de vest ale României. Pentru şoferi însă, odată cu demararea lucrărilor a început şi calvarul, întrucât cozile de maşini se întind pe kilometri întregi. Uneori, coloanele de autovehicule se formează foarte aproape de ieşirea din Piteşti de la Staţiunea Albota.
Cauza: în primul rând fiindcă în zona şantierului nu au fost montate semafoare, aşa cum se menţionează în comunicat, iar circulaţia este dirijată de piloţi de traseu ai firmei executante. Aceştia se află la mare distanţă unul de celălalt, nu au contact vizual şi nici staţii de emisie-recepţie în dotare, context în care cele mai mari cozi se produc pe sensul de mers către Slatina. Vineri, spre exemplu, coada începea de pe la sensul giratoriu din intersecţia cu DN 65B care duce către Autostrada A1 şi, în timp ce maşinile care părăsiseră Piteştiul înaintau metru cu metru, din sens opus vehiculele „curgeau” aproape fără oprire. După vreo oră de chin, cu nervii pe moaţe şi cu temperatura motorului ridicată (noroc că motoventilatoarele îşi fac treaba perfect), am ajuns la podul cu pricina. Unde, surpriză, n-am văzut executându-se lucrări. Un muncitor sprijinea o roabă, un altul mătura asfaltul, iar alţi doi dirijau circulaţia după cum credeau ei… Sâmbătă şi duminică se circulă lejer, pentru că la sfârşit de săptămână nu se lucrează, dar dacă situaţia va continua, e posibil ca termenul de finalizare a lucrărilor să fie depăşit, ceea ce nu ne-ar surprinde.
Val. NICOLAU