Strategia de Dezvoltare Teritorială a României, elaborată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi care urmează să fie adoptată de Parlament în iulie, se bazează pe o serie de documente publicate în Monitorul Oficial încă din 2006. Conform strategiei, calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea figurează ca fiind „cale ferată existentă”! Culmea este că între timp, de când a fost abandonat şantierul, au dispărut şi traversele de cale ferată, iar viaductele au început să crape. Or, la Sibiu se ajunge de la Piteşti tot cu un ocol pe la Piatra Olt! La fel, încă din 2006 este definită ca prioritate autostrada Piteşti-Sibiu, dar de-abia acum, după 10 ani, se lucrează la un nou studiu de fezabilitate. Vă mai spunem că pe hârtie figurează şi amenajarea râului Argeş ca o cale navigabilă (dar în realitate râul este atât de colmatat încât nici vaporaşul de agrement din Piteşti nu mai circulă!). De ce oare s-or face atâtea strategii, dar proiectele rămân doar la statutul de proiect?!
Claudiu DIŢA