Îmi cer iertare că vă vorbesc despre subiectul acesta, dar este de actualitate la Paris. Fostele bordeluri nu se mai numesc aşa, ci sunt săli de recepţie sau hoteluri. „Am vrut să pun pe cartea mea de vizită «patroană de bordel» – declară zâmbitoare Caroline Senot, dar în cele din urmă am optat pentru «administratoare de sală de evenimente»”. Se mai aud ultimele lovituri de ciocan ale meseriaşilor când ne face să vizităm spaţiul de recepţie care s-a deschis la finele lui aprilie în locul unei case de femei uşoare care se chema „Aux Belles Poules”, pe franţuzeşte nu pe româneşte, ceea ce înseamnă „La Frumoasele Găini”. Atât că, în limba lui DSK, „une poule” este o femeie uşuratică. Este pe Rue Blondel, în plin centrul capitalei. A fost închisă în 1948 ca urmare a unei legi care suprima prostituţia legală în Franţa. Acum şase ani, Caroline a cumpărat imobilul pentru a instala o întreprindere de informatică. După care a descoperit ambianţa specială a străzii şi mai ales o sală dosnică ornamentată cu oglinzi şi desene colorate – realizate în 1921 – şi care face apologia sexului şi a frivolităţii. Locul este înscris în inventarul clădirilor franceze, iar amenajarea se face fără a-l schimba, dar cu adăugarea aerului condiţionat şi a insonorizării. Vă daţi seama ce ţipete… Fetele din strada Blondel au fost imediat încântate, cum ne spune Danny, cu un decolteu profund şi o umbrelă bleu. Dar acesta nu e singurul. S-a mai reabilitat un bordel în arondismentul 17, care a rămas în istorie pentru că, atunci când legea a impus închiderea bordelurilor, proprietara, Katia Roşcata, l-a transformat în… club. De amor cu schimb de parteneri. Lucrările de amenajare au durat trei ani şi au costat 9 milioane euro. Dar azi este un hotel de 4 stele, cu 23 de camere, care se închiriază cu circa 200 euro pe noapte. Totul inclus.
Desigur că genul acesta de probleme se rezolvă uşor pe bulevardele sau în barurile pariziene. Cu deosebire în Montmartre sau pe aleile Pădurii Vincenne. Unde, dacă treci cu maşina noaptea, strigă fetele după tine. Eu iau metroul. Dar ar fi bine să poate oricine avea acces. Oare este cazul?