Biblioteca de Energie, campania lansată de CEZ Vânzare, se află pe lista nominalizărilor la SABRE Gold Awards EMEA (categoria „The Balkans”), una dintre cele mai valoroase competiţii internaţionale de relaţii publice.
Sub sloganul „Transformă hârtia în energie”, campania Biblioteca de Energie a fost dezvoltată împreună cu agenţia Rogalski Damaschin PR începând cu decembrie 2015 şi a avut ca sursă de inspiraţie povestea lui Vasile Tiucşan, un nevăzător de 45 de ani din Mehedinţi, care a ales să se aboneze la factura electronică de la CEZ Vânzare pentru furnizarea energiei electrice.
Primul pas a fost lansarea platformei „Biblioteca de energie” (bibliotecadeenergie.ro) şi dotarea acesteia cu peste 140 de titluri din literatura română şi universală. CEZ a lansat invitaţia tuturor clienţilor săi de a renunţa la facturile clasice în favoarea celor în varianta electronică. Pentru fiecare dintre primii 25.000 de noi abonaţi la E-factura CEZ Vânzare, compania a donat câte 1 leu în scopul facilitării accesului la cultură al persoanelor cu deficienţe de vedere din România.
Campania integrată s-a desfăşurat atât extern, online şi în Centrele de Relaţii cu Clienţii CEZ, valorificând reputaţia pe care CEZ o are în rândul clienţilor săi, dar şi intern, prin implicarea angajaţilor companiei. Primul audiobook, „Luminiţa, mon amour”, carte scrisă de Cezar Paul-Bădescu, a fost înregistrat chiar de voluntarii CEZ, în prezenţa autorului cărţii şi urcat în platforma bibliotecadeenergie.ro.
„Într-o societate în care rezistenţa la schimbare este puternic prezentă, mai ales în privinţa tehnologiei, a furnizării datelor, a tranzacţiilor online, campania inspirată de o poveste reală şi emoţionantă a reuşit să aducă în atenţia publicului provocările întâmpinate zilnic de persoanele cu dizabilităţi de vedere. Astfel, a ieşit la lumină demnitatea cu care aceştia se descurcă şi se apropie de normalitate, prin utilizarea noilor tehnologii şi felul în care implicarea unui număr mare de oameni poate da o mână de ajutor unei comunităţi”, a declarat Angelica Barbu (Brand Marketing & Communication Manager, Grupul CEZ în Romania).
Rezultatele competiţiei SABRE vor fi anunţate în cadrul ceremoniei de premiere care va avea loc pe 23 mai, la Londra.
M. MILIARE