Unele soluţii adoptate în alte oraşe ar merita încercate şi la Piteşti. Aici unde circulaţia microbuzelor maxi-taxi e scăpată de ceva timp de sub control. Firmele care practică acest tip de transport de persoane nu plătesc taxe la Piteşti, folosindu-se gratis de staţiile şi de traseele „Publitrans”. Or, conform reglementărilor în vigoare, astfel de vehicule nu ar trebui să oprească decât în autogări. În Piteşti sunt trei astfel de autogări: Sud, Nord şi la CNCD. Ei bine, tendinţa actuală este de a scoate autogările în afara oraşelor. În acest fel, fluxul de călători spre zona urbană ar fi preluat de mijloace de transport ale „Publitrans”, de exemplu, iar surplusul generat de celelalte vehicule nu ar mai exista. Nu e o utopie. Primarul general al capitalei, Gabriela Firea, a discutat cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, despre posibilitatea ca toate cele 21 de autogări din Bucureşti să fie mutate la periferia oraşului. În prezent, pe raza capitalei sunt 21 de autogări, iar transportul de persoane prin servicii regulate Bucureşti-Ilfov cuprinde 2.440 de curse zilnice. Nu mai vorbim despre alte surse de călători, inclusiv de la Piteşti spre capitală. Cât despre Piteşti, toate drumurile rutiere duc aici. Şi nimeni nu ştie câte microbuze şi autobuze „ară” zilnic oraşul de la un capăt la altul!
Autogările, în afara Piteştiului?
Advertisement
Advertisement
2 Comentarii
pantilimon laurentiu mocanu
pai doar nu vreti sa dea faliment gaura neagra PUBLITRANS
geo
Sa iei ca referinta ce vrea sa faca Firea mi se pare culmea prostiei.