A trecut mai bine de un an de când parcul „Publitrans” s-a reînnoit cu autobuze „Solaris” şi deja umblă vorba că, în viitorul apropiat, piteştenii ar putea circula cu mijloace de transport în comun electrice. Din punct de vedere al impactului asupra mediului, iniţiativa este lăudabilă. Rămâne de văzut cum anume va suporta administraţia locală preţul extrem de piperat al unor astfel de maşini. Unul dintre producătorii de autobuze electrice este compania cehă SOR. Modelul din imaginea alăturată, SOR EBN 10,5 City, costă aproximativ 400.000 euro şi oferă o autonomie de cel puţin 120 km.
Ionică are soluţia
Cornel Ionică are soluţia pentru aşa ceva: fondurile europene. „Vă informăm că avem un proiect de mobilitate urbană care presupune achiziţionarea de autobuze electrice, dar şi implementarea unui sistem de e-ticketing, inclusiv pe baza de cartele. Suntem preocupaţi de modernizarea sistemului de transport şi vom accesa fonduri europene în acest sens” – a declarat primarul.
Dar până să ne „dăm” cu autobuzul electric, aşteptăm o alternativă la sistemul de taxare. Spunem asta şi prin prisma faptului că mulţi cetăţeni sunt nemulţumiţi de compostoarele de pe „Solaris”, fiind nevoiţi să folosească ambele mâini pentru a perfora biletul.
George OLTEANU