Au început defrișările pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești.
Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Constructorul lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești a început defrișările și în zona Câineni, unde va fi construit și un tunel cu o lungime de 1.590 metri, al doilea tunel ca lungime de pe A 1.
Cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu-Pitești este cel de 1700 metri de la Poiana pe lotul 3 Cornet-Tigveni.
Totuși, cel mai dificil de construit este cel de la Câineni. Termenul de execuție pentru cel mai dificil lot de autostradă din România este de 50 de luni de la emiterea Ordinului Pentru Începerea Lucrărilor.
Un termen realist, dată fiind complexitatea lucrărilor, ar fi după 2030.
După finalizarea lucrărilor de defrișare urmează studiile geotehnice și finalizarea proiectării, deci pe acest tronson încă nu pot începe lucrările efective, explica în ianuarie 2024, șeful de proiect Bogdan Alexandru, scrie Economedia.
Primele lucrări, estimate a începe în mai vor fi la viaductul de la Boița (700 metri), conexiunea cu lotul 1 Sibiu-Boița deschis de PORR în decembrie 2022.
3 Comentarii
Clevetescu
Bine ca le-a venit mintea la cap guvernantilor si construiesc A1 Pitesti – Sibiu
in loc de A3 Comarnic – Brasov (pentru care s-a incercat un Parteneriat Public Privat in timpul guvernarii PSD)
A1 are altitudinea maxima de putin peste 500m
pe cand A3 are altitudine maxima de circa 1000m la Sinaia (probleme cu deszapezirea etc.)
Petre
Se pare ca nu prea stai in trafic cu orele pe Comarnic – Brasov.
Clevetescu
Nu ma duc nici la gratar, nici la ski pe Valea Prahovei.
Iar daca as detine o firma de transporturi as alege traseul cel mai scurt pe coridorul Constanta – Bucuresti – Nadlac:
A1 Bucuresti – Pitesti – Sibiu
in loc de
A3 Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Fagaras + A13 Fagaras – Sibiu
Asta inseamna interes national, nu patriotism local.