Un oficial al producătorului auto Porsche, parte a grupului auto german VAG (care include mărcile Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche) a fost arestat, ieri, de poliţia germană.
Arestarea a avut loc în cadrul anchetei privind scandalul emisiilor poluante, a anunţat presa germană, citată de agenţiile de presă de la noi.
Potrivit agenţiei Reuters, cel arestat e nimeni altul decât şeful departamentului pentru sisteme de propulsie din cadrul Porsche, suspectat de a fi fost complice la escrocheria trucării emisiilor poluante.
Astfel de motoare diesel, dotate „din fabrică” de nemţi cu softuri concepute să trişeze testele de poluare, au fost instalate pe mai multe modele de autoturisme Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche, vândute în toată lumea.
În total, au fost dotate cu softul de trişare la testele de poluare milioane de autoturisme, vândute mai bine de un deceniu pe toate continentele lumii. Inclusiv la noi în ţară.
Deocamdată, autorităţile române nu au luat absolut nicio măsură împotriva producătorilor germani numiţi.
Maşinile germane cu motoarele „mânărite”, înmatriculate în România, circulă fără probleme pe şosele.
Proprietarilor acestora, escrocaţi de grupul Vokswagen-Audi, nu li s-a propus niciun fel de compensaţie, financiară sau de altă natură.
Asta în ciuda faptului că ministrul Mediului de atunci, ca şi de acum, dna Graţiela Gavrilescu, dădea asigurări că „proprietarii români (de maşini VW-Audi cu motoare având instalat softul de trişare – n.n.) vor primi despăgubiri”, iar „constructorul va fi tras la răspundere”.
Practic, în Europa nimeni nu i-a tras la răspundere pe constructorii auto germani pentru faptul de a-şi fi înşelat clienţii.
În SUA, însă, s-a lăsat cu amenzi şi cu sancţiuni pecuniare record, totalizând câteva miliarde de dolari.
Despre această escrocherie de proporţii planetare, pe care noi am numit-o cea mai mare ticăloşie concepută de o minte nemţească de la Auschwitz încoace, regretatul Constantin Stroe, „părintele Daciei”, ne mărturisea, cu puţin timp înainte de moarte:
„Dacă aşa ceva s-ar fi făcut la uzina Dacia, toţi cei implicaţi ar fi fost arestaţi în 24 de ore şi poate că francezii ar fi închis cu totul uzina de la Mioveni”.