Nu este corect ca administratorii acestei ţări să se sensibilizeze asupra unor chestiuni vitale numai când vin sesizări din partea Uniunii Europene! Aceasta a trimis României un avertisment în ceea ce priveşte nivelul de poluare; printre zonele indicate se află şi judeţul Argeş. Desigur, primul gând se îndreaptă spre Agenţia pentru Protecţia Mediului: ce măsuri ia pentru diminuarea poluării, ştiut fiind că aceasta are mai multe cauze – poluarea industrială (în aer şi în ape), poluarea din cauza traficului (circulaţia autoturismelor şi a transportului comercial), poluarea cauzată de folosirea inadecvată a erbicidelor şi pesticidelor în agricultură, poluarea legată de insuficienta salubrizare a localităţilor, îndeosebi a celor rurale.
Pe site-ul APM există un raport foarte vechi, depăşit de situaţia actuală, în ceea ce priveşte structura unităţilor industriale şi, mai ales, în privinţa creşterii numărului de înmatriculări de autoturisme. N-o să zăbovim asupra consecinţelor medicale ale poluării aerului. Specialiştii în sănătate o fac mai bine. De aceea, Consiliul Judeţean ar trebui să ceară periodic, din partea factorilor decidenţi, rapoarte, cu măsurile aferente. Nu mai vorbim de informarea publicului – deficitară acum.
O deplasare majoră a poluării, dacă o putem taxa astfel, este în urma dezafectărilor de pe platforma Combinatului Petrochimic. Astfel, în Piteşti, nordul municipiului înregistrează valori preocupante ale poluării aerului. Aflăm că nivelul mediu de pulberi într-o zi ar fi de 50 micrograme în suspensie pe metrul cub de aer în Piteşti. La vârf se poate dubla….
Sunt şase staţii de monitorizare a calităţii aerului. O dinamică este revelatoare. Dacă în zona Nord a Piteştiului, în zona blocurilor L, valorile poluării aerului se încadrează, în general, între limite admise, dimineaţa şi seara se înregistrează valori spre 5. Atunci, traficul este mai intens! În Argeş, am căutat în statistici, numărul autoturismelor la mia de locuitori este de 326 de unităţi. În România ar fi 8 milioane de maşini; în 2018, parcul auto mai vechi de 20 de ani reprezenta 21,4% din total! Maşinile second-hand au, în medie, 15 ani vechime. Cele mai cunoscute „SH-uri”sunt: Volkswagen, BMW şi Audi. Comerţul cu astfel de maşini rulate ar putea să scadă dacă ar apărea o lege care i-ar interzice celui care aduce astfel de maşini să le vândă timp de 5 ani!
Deşi s-au făcut progrese în managementul deşeurilor, la sate, în zona apelor, gunoaiele poluează masiv. În timpul inundaţiilor, aceste gunoaie provoacă blocaje ce afectează terenuri sau locuinţe.
O altă măsură bună ar fi acordarea unor facilităţi semnificative celor care îşi casează maşinile vechi. S-ar mai elibera parcul de maşini, cu efecte asupra poluării şi a posibilităţilor de parcare. Din acest punct de vedere, Piteştiul este ca şi sufocat! APM are în vedere aşa-numita „Aglomerare Piteşti”, care cuprinde în total 12 localităţi, cu aproximativ 250.000 de locuitori. Aici, dinamica poluării cunoaşte tendinţe aparte. Calitatea mediului, a aerului în principal este un element definitoriu al calităţii vieţii.
Un Comentariu
Anonim
Nu trebuie sa duceti analiza spre poluarea produsa de autovehicule . Acesta este doar un articol si nu este bazat pe studii stiintifice . Exista un curent antiautovehicule si aici sunt directia este dusa spre autoturisme .