Recentul ordin al ministrului Transporturilor conform căruia trenurile de marfă vor fi deservite doar de către mecanicul de locomotivă, fără ajutor sau şef de tren, publicat recent în Monitorul Oficial, reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei. Acesta este semnalul de alarmă tras de Federaţia Mecanicilor de Locomotivă. „Să nu uite lumea ce s-a întâmplat anul trecut la Cârcea, unde un mecanic al unui operator privat nu a respectat reglementările în vigoare, a izolat instalaţiile de siguranţă, a băut în timp ce conducea trenul şi, fiind singur în cabină, a adormit şi a intrat pe o linie închisă. Se putea produce o catastrofă de proporţii pentru că trenul respectiv mai avea numai 20 de secunde până se intersecta cu o garnitură de pasageri”, aminteşte Federaţia. Până acum, în trenurile de marfă – şi aşa vechi – erau doi agenţi: mecanicul, plus încă un alt agent, care poate fi mecanicul ajutor, un şef de tren sau un alt agent care poate îndeplini şi funcţia de şef de tren. Acest al doilea agent îl ajuta pe mecanic să rezolve problema provocată de defecţiunile care apar tot mai des pe aceste locomotive. Un raport întocmit de Ministerul Transporturilor la cererea comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor arată starea catastrofală a infrastructurii CFR, siguranţa traficului fiind serios pusă în pericol. Astfel, din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, 9.908 kilometri nu mai oferă siguranţă, zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză. Procentul de linie degradată este de 72,4%.
Atentat la siguranţa feroviară!
Advertisement
Advertisement
2 Comentarii
Anonim
Incă o dovadă, că parlamentarii în frunte cu cei de Argeș Valeca, Drăghici, mitralieră Rădulescu, etc nu sunt decât niște maimuțe care ridică mâinile la ordin.
Anonim
dementi,statul trebuia sa reglementeze corect campul muncii.Cu cati oameni se paote face treaba sepectiva.daca speta asta a fost asa zeci de ani acum au venit idiotii si au schimbat-o