La sfârşitul lunii martie, Ordinul Asistenţilor Medicali din România a organizat la Bucureşti un atelier de lucru (workshop) pe tema protecţiei datelor cu caracter personal, susţinut de şeful Biroului juridic şi comunicare din cadrul Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Alina Săvoiu.
Au fost prezenţi şi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov. La eveniment a participat şi o delegaţie a Ordinului Asistenţilor Medicali, filiala Argeş.
Referindu-se la lucrările atelierului, doamna Estera Stămoiu, preşedinte al Ordinului Asistenţilor Medicali Argeş, a declarat:
„Începând cu 25 mai, va intra în vigoare Noul Regulament General UE privind Protecţia Datelor (GDPR), fiind necesar, mai mult ca oricând, să utilizăm datele personale într-un mod etic, profitabil şi legal.
Impactul GDPR nu este restrâns la un domeniu anume, efectele sale se vor produce deopotrivă în toate sectoarele de actvitate.
Mai mult, de la această dată regulile noi se vor aplica inclusiv cu privire la prelucrările de date în curs, colectate anterior, ceea ce înseamnă că modul în care aceste date au fost colectate şi sunt prelucrate trebuie reanalizat din perspectiva modificărilor aduse de GDPR.
De asemenea, regulamentul vine cu obligaţii şi răspunderi suplimentare pentru operatorii de date, precum şi cu drepturi sporite pentru persoanele vizate, chestiuni care, de asemenea, trebuie să fie gata de aplicare de la 25 mai 2018.
În cadrul workshop-ului au fost prezentate obligaţiile care revin Ordinului Asistenţilor Medicali din România, implicit filialei Argeş, privind respectarea regulilor de prelucrare a datelor stabilite de noul Regulament, aspecte legate de numirea unui responsabil pentru protecţia datelor, modalitatea de asigurare a securităţii datelor, implicaţiile aplicării acestei reglementări în domeniul de activitate al organizaţiei noastre.
Drept urmare, Ordinul Asistenţilor Medicali Argeş îşi va adapta instrumentele şi modul de lucru la noile cerinţe. Vor fi utilizate proceduri pentru implementarea reglementărilor GDPR în activitatea instituţiei, necesare măsurilor de conformare în privinţa colectării şi prelucrării datelor personale, în vederea minimizării riscului apariţiei unor incidente nedorite”.