Astăzi începe prima probă la Bac.
Ministerul Educaţiei a informat că, în conformitate cu datele înregistrate şi transmise de comisiile judeţene şi cea din Bucureşti de organizare a examenului de Bacalaureat, 126.454 de absolvenţi de liceu – 111.329 din promoţia curentă şi 15.125 din seriile anterioare – s-au înscris pentru a susţine probele integral sau parţial, în funcţie de rezultatele obţinute în sesiunile anterioare.
Potrivit unui comunicat de presă al ministerului transmis către AGERPRES, probele de evaluare a competenţelor se vor susţine astfel:
– 6 – 8 iunie: Proba A – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
– 8 – 9 iunie: Proba B – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă;
– 8 – 10 iunie: Proba D – evaluarea competenţelor digitale;
– 14 – 16 iunie: Proba C – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională.
Cum se face evaluarea competențelor la Bacalaureatul 2022
În 2021, pentru susţinerea probelor scrise la Bacalaureat s-au înscris 133.663 de candidaţi. Dintre aceștia, 114.137 erau din promoţia anului trecut. În 2020, s-au înscris 155.639 de candidaţi în prima sesiune.
Evaluarea competenţelor lingvistice pentru limba română, limba maternă şi limba modernă, precum şi a celor digitale se face, pentru fiecare candidat, de către doi profesori examinatori – cadrul didactic care a predat disciplina respectivă la clasă şi un altul de aceeaşi specialitate, din unitatea de învăţământ.
În cazul în care nu există cadre didactice de specialitate în unitatea respectivă de învăţământ care pot fi desemnate în comisia de Bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale sau acestea se află în incompatibilitate, profesorii examinatori vor fi selectaţi din alte şcoli, a precizat Ministerul Educaţiei.
Rezultatele obţinute de fiecare candidat la probele de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională nu se exprimă prin note sau prin calificative admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător, în funcţie de grilele naţionale sau europene. De asemenea, rezultatele evaluării la proba de evaluare a competenţelor digitale se exprimă tot prin stabilirea nivelului de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu şi în conformitate cu prevederile metodologiei de examen.