Deputatul PSD de Argeș Nicolae Georgescu reamintește că în anul 2015 a luat fiinţă alianţa a 12 state ale UE, aflate între Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră numită „Iniţiativă a celor Trei Mări”. România, bineînțeles, este parte din alianță. Ţelul celor 12 este să atragă atenţia în interiorul Uniunii Europene asupra propriilor interese politice, astfel încât să obţină extinderea infrastructurii relativ slabe din regiune.
Cum activitatea de politică externă aparține șefului statului și ministrului de Externe, deputatul a decis să-l întrebe pe cel din urmă ce măsuri au fost luate pentru atragerea de investitori din SUA în țara noastră și, în mod special, pentru implementarea proiectelor „Via Carpatia” și „Rail2TheSea”, o autostradă și o cale ferată care să lege Marea Neagră de Marea Baltică.
„Din răspunsul domnului Aurescu reiese că proiectele au figurat pe agenda domniei sale, dar nimic notabil nu s-a întâmplat în ultimii ani. În schimb, ne-a anunțat domnul ministru că Ambasada României la Washington a menținut permanent contactul cu instituțiile financiare americane, precum US International Development Finance Corporation și Export-Import Bank of the United States, dar și cu reprezentanți ai mediului de afaceri american, în vederea identificării posibilităților de atragere a fondurilor americane pentru implementarea celor două proiecte. Un efort lăudabil.
De asemenea, în vederea atingerii acestor obiective, la nivel guvernamental funcționează un Grup de lucru dedicat I3M.
În final, până se vor concretiza proiectele din cadrul I3M, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a venit cu propunerea realizării primei căi ferate de mare viteză din România cu un cost estimat de 120 milioane de euro. Legătura feroviară de mare viteză poate fi: București – Pitești – Curtea de Argeș – Sibiu – Mediaș – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor.”, spune deputatul Nicolae Georgescu.