Argeșeanul Norris Măgeanu: “Companiile din industria auto locală nu susţin automobilismul”.
Federaţia Română de Automobilism Sportiv are circa 2.700 de sportivi legitimaţi, dintre care peste 260 sunt juniori. FRAS numără 200 de cluburi membre, însă multe dintre acestea se află în Bucureşti, Braşov, Cluj şi Argeş.
Musceleanul Norris Măgeanu, preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, spune că automobilismul implică costuri foarte mari pentru practicarea acestui sport. Fiind un sport de nişă, cei care aleg să practice acest sport o fac din pasiune, având însă şi o situaţie materială care le permite astfel de cheltuieli.
„Automobilismul este un sport de nişă. Faptul că e un sport scump, nu cred că trebuie privit prin raportare directă la puterea de cumpărare a întregii ţări. Dacă stăm să ne uităm la sportivii de top, care au susţinere în Formula 1, sunt puţini francezi sau nemţi, sunt foarte mulţi ruşi, mulţi din ţări emergente“, spune Norris Măgeanu.
Una dintre problemele automobilismului local, spune preşedintele FRAS, este faptul că susţinerea acestui sport vine din partea companiilor private însă, contrar aşteptărilor, nu din partea firmelor care activează în industria auto. „Este o ciudăţenie cum companiile mari, mai ales cele din industria auto, nu se asociază cu acest sport.
Noi am încercat să mergem către aceste companii, însă fără succes, explicaţia lor este că automobilismul este un sport periculos, se pot întâmpla lucruri care le pot fi defavorabile. În fapt, oamenii nu consideră că e suficient de vizibil motorsportul. Noi avem sponsori şi sportivii sunt susţinuţi de companiile private, însă ni s-ar fi părut normal ca firmele din industria auto să fie mult mai implicate“, mai spune el.