La sfârşitul săptămânii trecute, OMV Petrom a selectat 10 câştigători ai celei de a doua ediţii a competiţiei de afaceri sociale „Fabricat în Ţara lui Andrei”. Prin acest program compania susţine idei de afaceri care pe termen lung pot rezolva probleme sociale, generează locuri de muncă, aduc fonduri la bugetele locale şi valoare economică şi socială în comunităţile româneşti.
Unul dintre cei zece câştigători selectaţi din peste 180 de participanţi înscrişi în competiţie este argeşeanul Mihai Zaharia, din Miceşti.
Intitulată „Bunicel.ro”, ideea de afacere socială promovată de Zaharia a atras atenţia şi aprecierea juriului. Potrivit planului de afaceri, antreprenorul îşi propune să producă şi să comercializeze gemuri şi dulceţuri obţinute într-o microîntreprindere individuală deschisă în comună. De asemenea, antreprenorul are în plan ca în primii cinci ani să creeze şase locuri de muncă permanente şi zece locuri sezoniere şi, totodată, să colaboreze cu peste 30 de producători locali de fructe. „Bunicel.ro” are deja o componentă socială, care cu ajutorul finanţării în valoare de 32.000 euro de la OMV Petrom va fi dezvoltată, gemurile şi dulceţurile fiind produse cu ajutorul persoanelor selectate din rândul celor defavorizate. Pe lângă finanţare, Mihai Zaharia va beneficia şi de consultanţă de business timp de un an. După deschiderea finanţării, câştigătorii vor mai participa la ateliere de lucru, în care vor învăţa cum să gestioneze eficient resursele primite, cum să răspundă provocării mediului de afaceri, dar mai ales cum să genereze plusvaloare prin specificul afacerilor pe care le-au gândit şi dezvoltat.
Val. NICOLAU