Anunțul zilei despre Autostrada Sibiu-Pitești. WeBuild a făcut-o în sfârșit!
Constructorul WeBuild a finalizat și predat Proiectul Tehnic pentru Autorizația de Construire (PAC) pentru lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cu trei luni întârziere față de termenul asumat, de 15 aprilie, a anunțat marți secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Pe lotul Cornetu-Tigveni de 37 de kilometri, constructorul a finalizat studiile de teren și de arheologie, dar și lucrările de defrișare. În plus, compania a finalizat forarea tuturor celor 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului.
Lucrările efective vor începe în septembrie-octombrie, iar cel mai lung tunel (Poiana 1,7 km) va fi forat cu TBM (cârtiță), a transmis Ionel Scrioșteanu.
Termenul de execuție este de 45 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor.
Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în august 2022 pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, iar CNAIR a dat ordinul pentru începerea proiectării pe 1 februarie 2023.
Deși sunt 37 de kilometri de construit în zona de munte, cu 95 de structuri (poduri și pasaje) și tunelul de 1,7 kilometri de la Poiana (cel mai lung de pe A1), CNAIR a prevăzut un termen de doar 45 de luni. Spre comparație lotul 5 de pe A1 Sibiu – Pitești unde lucrează tot WeBuild (și chiar nesperat de bine) are termen de 48 de luni pentru cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, lot cu multe viaducte, dar mult mai ușor, inclusiv ca acces (echipamente și utilaje). De asemenea, PORR, are 44 de luni execuție pe lotul 4 de aproape 9 kilometri cu tunel la Momaia de 1,3 km. Nu în ultimul rând, WeBuild, al treilea mare constructor de infrastructură rutieră (după UMB și Makyol) are în 2024 3 mari contracte modernizare/electrificare PNRR: aproximativ 120 de kilometri pe Magistralele 100 și 300, deci va avea nevoie de o mobilizare foarte bună și resurse suplimentare.
Pe lotul 3 va fi construit Tunelul Poiana de 1700 metri, cel mai lung tunel de pe A1, iar lungimea totală a structurilor de artă este de 12 kilometri, practic o treime din lungimea totală a lotului. (Tunelul UMB de pe A1 Lugoj – Deva va avea o lungime totală de 2 kilometri, însă nu este clar dacă va fi complet forat sau parțial cut&cover). Șeful de proiect, Adrian Bodoc (WeBuild) a transmis pe șantier că vor lucra ,,minimum 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor lucra în contract”.
Sursa: Economedia