Anunțul șefului de la Dacia care uimește pe toată lumea. Ce se va întâmpla cu jumătate din mașini.
Compania Horse Powertrain a fost înființată împotriva cursului din industria auto, fiind specializată în producția, dar și cercetarea și dezvoltarea de motoare cu combustie, într-un moment în care tendințele erau către mașinile electrice. Între timp, lucrurile s-au mai schimbat, iar șeful noii companii, care a inclus și o parte din uzina Dacia din România, crede că noua companie are un viitor asigurat.
Horse Powertrain s-a născut din desprinderea și poi fuziunea tuturor unităților de dezvoltare și cercetare, plus unitățile de producție de motoare și cutii de viteze, din rețeaua globală Renault, cu cele similare din cadrul Geely, în special cele provenind de la Volvo.
Cele două rețele separate s-au unit într-o singură companie, condusă de italianul Matias Giannini, cu sediul în Spania și cu filiale în zeci de țări. Horse Powertrain are 19.000 de angajați și 17 unități de producție, la care se adaugă mult centre de dezvoltare și cercetare. Inițial, multă lume a crezut că Renault încearcă să scape de bagajul destul de greoi al unei activități pe cale de dispariție. Într-un moment în care propulsia electrică însuma investiții de zeci și sute de miliarde de euro din partea tuturor companiilor auto, o fabrică ce produce motoare diesel sau pe benzină părea anacronică și sortită închiderii. Luca de Meo a văzut în această desprindere posibilitatea de a pune bazele unei noi afaceri, eliberând totodată Renault de o activitate consumatoare de resurse.
Anticipată sau nu, evoluția pieței auto globale începe să readucă în atenția publicului automobilele hibrid, care au deja peste 30 de ani de existență, dar își trăiesc în această perioadă o a doua tinerețe. Horse are în portofoliul său și producerea de motoare hibrid, astfel că cererea mare din piață îi vine mănușă. „Ne asigurăm că motoarele cu ardere internă vor fi disponibile în număr suficient de mare pentru mulți ani de-acum înainte”, mai spune Giannini, subliniind că Horse este o companie unică în acest moment în industria auto. „Ne vedem ca pe un furnizor de soluții pentru a răspunde nevoilor clienților de motoare cu ardere, în întreaga lume”. Șeful Horse spune că asocierea cu Aramco în cadrul Horse aduce în prim plan utilizarea și adoptarea combustibililor alternativi și cei sintetici, dar colaborarea nu se rezumă doar la atât. „Am început un nou proiect cu Aramco”, spune Matias Giannini, care reamintește că se dezvoltă puternic în acest moment zona de motoare termice folosite ca range extender pentru propulsia electrică. Ca argument sunt folosite cifrele de vânzări din SUA, unde hibridele de acest timp sunt tot mai multe.
Detalii AICI.