La modă, în prezent, este să achiziţionezi maşini hibride sau electrice total, pentru reducerea poluării. Şi Piteştiul se înscrie în acest trend şi urmează să achiziţioneze, cu bani europeni, 40 de autobuze electrice, plus alte 20 de autobuze ecologice. În plus, vor fi cumpărate şi 11 staţii de încărcare rapidă, plus peste 40 de staţii de încărcare lentă pentru autobuze care vor fi distribuite pe traseele Publitrans.
Specialiştii atrag însă atenţia că vor fi probleme mari. Astfel, să spunem că specificaţiile tehnice prevăd că bateria poate fi folosită pentru a acoperi o distanţă de 300 de kilometri. Ce nu se spune este faptul că două treimi din consumul de energie electrică este, de fapt, folosit pentru asigurarea unei temperaturi optime în maşină, deci pentru sistemul de aer condiţionat!
Doar o treime este folosită pentru funcţionarea efectivă a autobuzului, deci autonomia este, de fapt, de 100 km. De câte ori poate face un astfel de autobuz traseul Bascov – Arpechim care are 14 km numai dus? Nu cumva e nevoie, de fapt, de mai multe maşini care să asigure acelaşi traseu în timpul unei zile?
Aşadar, entuziasmul privind maşinile electrice va fi cu adevărat justificat doar când vor exista baterii care să asigure o funcţionare optimă şi când infrastructura de încărcare va fi bine pusă la punct peste tot. În plus, vor apărea probleme legate de depozitarea în siguranţă a bateriilor, ceea ce dă alte bătăi de cap…
3 Comentarii
Geo
Aveti dreptate, autobuzele electrice sunt mai mult o gaselnita de marketing. Mult mai eficient din punct de vedere al costurilor ar fi clasicul troleibus. Dezavantajele ar fi ca nu atinge viteza unui autobuz electric si necesita ceva investitii initiale in infrastructura. Dar in rest, nu se compara.
Alex
De acord, sunt pentru introducerea de troleibuze cel putin pe linia 2 unde permite infrastructura. Ar trebui sa fie achizitionate si autobuze articulate pentru cresterea capacitatii de pasageri/ora. Linii dedicate pentru transportul public cand vedem in Pitesti?
Alex
Autonomia scade si pe timp de iarna la baterii. Doar ca aceste 40 de autobuzele electrice nu vor circula pe linia Arpechim-Bascov ci pe linii mai scurte. Iar statiile de alimentare de la capetele de linii tocmai asta vor face, vor incarca autobuzele in acei timpi de asteptare. Da, probabil cu timpul autonomia va creste iar investitia in electrice va fi mai rentabila, dar pana la urma aici vorbim de fonduri UE oricum si reduceri de noxe.
Putina dezinformare cu acest articol domnule Dita.