Potrivit unui raport întocmit în luna iunie şi transmis conducerii CNAIR de două direcţii judeţene de drumuri, pe anumite porţiuni de pe Transfăgărăşan situate în Argeş există pericol de prăbuşire a şoselei. În document câteva dintre zonele sensibile sunt pe porţiunea dintre primul tunel de lângă Cetatea Poenari şi Barajul Vidraru. Alte două porţiuni cu risc potenţial de prăbuşire sunt marcate până în tunelul de la Bâlea, iar o alta – sub telecabina din judeţul Sibiu.
Raportul mai precizează că pe raza judeţului Argeş, în patru puncte, şoseaua a rămas fără parapeţi, iar o jumătate de bandă este deja greu circulabilă, carosabilul fiind lăsat. De altfel, şoferii care circulă pe acest drum întâlnesc, şi nu de acum, porţiuni unde calea rutieră este îngustată şi semnalizată şi unde carosabilul s-a prăbuşit deja.
Compania a înaintat un memoriu către Ministerul Transporturilor, prin care informa despre pericolul prăbuşirii unor porţiuni din Transfăgărăşan şi, totodată, solicita suplimentarea fondurilor aferente acestui an în vederea reabilitării zonelor sensibile. „Pe raza judeţului Argeş sunt puncte sensibile, dar acestea au fost deja semnalizate, iar acolo unde s-au produs desprinderi importante a părţii carosabile, au fost reparate provizoriu şi, unde a fost cazul, au fost montaţi parapeţii lipsă”, au declarat reprezentanţi ai CNAIR.
Specialiştii în infrastructura rutieră susţin că, dacă nu se intervine la timp, porţiuni importante din Transfăgărăşan se vor prăbuşi şi pot conduce la blocarea totală a şoselei. În opinia drumarilor cu experienţă, Transfăgărăşanul nu este un drum oarecare. O alunecare mică survenită în zona stâncoasă nu e doar o porţiune de câţiva metri ca la un drum obişnuit, ci de un întreg versant, iar refacerea este extrem de dificilă, fiindcă muntele lucrează şi accesul e foarte greu. La asta ar trebui să se gândească nu doar cei de la direcţiile de drumuri, ci şi cei care trec pe acolo cu autocamioanele încărcate cu lemne, contribuind astfel la afectarea serioasă a Transfăgărăşanului.
Nu este prima dată când relatăm despre starea din ce în ce mai proastă a unuia dintre cele mai frumoase drumuri alpine din Europa şi chiar din lume, despre necesitatea ca Transfăgărăşanul să fie reabilitat, dar decidenţii nu au făcut decât… promisiuni. Care nu ţin loc nici de bani, nici de utilaje, nici de muncitori.