# Faţă de anul trecut, simularea din acest an la evaluarea naţională s-a încheiat, în Argeş, cu un rezultat ceva mai bun, diferenţa de promovare fiind de 7%. Totuşi, aproape jumătate dintre elevii argeşeni care au participat, în această lună, la probele simulate ale examenului naţional au obţinut medii mai mici sau egale cu 5.
Unde s-au dus „zecarii”?
Potrivit inspectorului şcolar general adjunct Mihaela Crişan, 10 curat (la ambele probe) au obţinut doi elevi de gimnaziu din Argeş, unul de la Şcoala „Mihai Eminescu” Piteşti şi celălalt de la Colegiul Naţional „Vlaicu Vodă” Curtea de Argeş.
Patru şcoli gimnaziale din Piteşti sunt lidere în clasamentul notelor de 10 obţinute la una dintre disciplinele de examen. Astfel, proba simulată la limba română a… produs cele mai multe note maxime în rândul copiilor de la „Mircea cel Bătrân” şi „Traian”. Iar „antrenamentul” la matematică s-a… soldat cu „zecari” împuşcaţi de elevi de la „Mihai Eminescu” şi „Mircea „Eliade”. Cele patru unităţi menţionate n-au reuşit, totuşi, mai mult de trei note de 10 „de căciulă”.
În mediul rural e jale
La polul opus, câteva şcoli argeşene din mediul rural au încheiat simularea cu rezultate dezastruoase obţinute îndeosebi la matematică (doar 10-12% dintre elevii participanţi au trecut pragul psihologic al notei 5).
În judeţul Argeş, la clasa a VIII-a, procentul notelor peste 5 a fost, la simularea din acest an, de 57,34%. Deşi cele mai multe note de 10 au fost obţinute la matematică (30), această disciplină a tras în jos media finală, note de trecere (mai mari sau egale cu 5) reuşind să obţină doar 43,75% dintre candidaţi. În schimb, la limba şi literatura română, 16 elevi au luat note maxime, însă procentul de promovare a fost mulţumitor, de 73,06%.
Păstrând cam aceleaşi proporţii (46,77% procent de promovare la matematică şi 67,43%, la limba română), 56,19% de elevi argeşeni din clasa a VII-a au încheiat simularea cu medii mai mari sau egale cu 5.
Mihaela Crişan: „Atât planurile de remediere a situaţiei la învăţătură, cât şi orele suplimentare de pregătire a elevilor vor fi intens monitorizate de inspectoratul şcolar. Totodată, urmărim şi dacă există interes din partea familiilor. La şedinţe, încercăm să-i conştientizăm pe părinţii elevilor că e foarte importantă pregătirea suplimentară pentru evaluarea naţională organizată, gratuit, în şcoli. Se va lucra pe grupuri la un anumit nivel, fiind departajaţi elevii cu rezultate bune de cei cu note mici.”
De-ale simulării…
Reamintim că Ministerul Educaţiei i-a atribuit, în subiectele de simulare pentru clasa a VIII-a, lui Ştefan Octavian Iosif o poezie semnată, de fapt, de germanul Heinrich Heine şi tradusă de poetul român.
Şi tot la simulare, o problemă de geometrie dată elevilor de clasa a VIII-a a fost aproape identică cu cea publicată, anul trecut, în modelul de subiecte postat de Consiliul Naţional pentru Evaluare şi Examinare pe site-ul dedicat (subiecte.edu.ro). Problema cu pricina a picat tot la subiectul I, tot la punctul 5, a fost notată tot cu 5 puncte, iar rezultatul a fost acelaşi. Diferenţele au existat între figurile prezentate, una fiind cub, alta paralelipiped dreptunghic cu baza pătrată, şi între desenarea diagonalei pătratului A’C’ în prima problemă – AD’ în a doua.
Anul acesta, în premieră, au susţinut simularea şi copiii de clasa a VII-a. Ei au primit la matematică subiecte care în proporţie de 30% au conţinut itemi obiectivi, adică teste grilă. Rezultatele obţinute la simulare nu vor fi trecute în catalog, dar dacă elevii o cer profesorii pot face acest lucru. Evaluarea naţională reală pentru clasa a VIII-a începe la 18 iunie.