Fie că sunt conştienţi sau nu, un lucru este cert: piteştenii plătesc preţuri mari la transportul în comun. Dacă facem o comparaţie faţă de cum e în capitală, avem toate motivele să fim invidioşi pe bucureşteni. Aceştia plătesc 50 lei pentru un abonament lunar pe toate liniile, în vreme ce la Piteşti scoatem din buzunar 140 lei. Aproape triplu! Este lesne de observat că inclusiv abonamentul pe o singură linie (care costă 60 lei la noi) e mai scump decât cel integral oferit de RATB. Iată ce tarife practică şi alte regii autonome din marile oraşe: Braşov – 70 lei, Constanţa – 110 lei, Timişoara – 93 lei, Cluj-Napoca – 125 lei, Iaşi – 116 lei, Sibiu – 50 lei, Ploieşti – 63 lei, Craiova – 65 lei. Concluzia nu poate fi alta decât că avem cel mai scump transport public dintre marile oraşe. Dar oare experienţa de călătorie se ridică la nivelul preţurilor?
De ce e Publitrans mai cu moţ?
De când cu introducerea pe trasee a autobuzelor „Solaris” este evident că transportul s-a îmbunătăţit. S-au redus actele de vandalism, tentativele de furt, furturile şi agresiunile, iar confortul e sporit mulţumită în special aerului condiţionat. Chiar şi aşa, se întâmplă să apară discuţii aprinse, în special din cauza faptului că uneori şoferii sunt neatenţi la închiderea uşilor sau, spun cetăţenii, sunt neglijenţi în trafic. O altă problemă semnalată deseori ţine de activitatea controlorilor. Oamenii spun că verifică „preferenţial” legitimaţiile de călătorie, în sensul că evită de obicei să intre în discuţii cu femeile cu fuste largi sau cu indivizii mai… bronzaţi de fel.
O altă problemă sunt staţiile importante care se află într-o stare deplorabilă de ani buni şi ar trebui practic refăcute. Spre exemplu, la Complexul II Trivale acoperişul şi pereţii metalici groşi se încing vara de nu poţi sta acolo, iar gunoaiele şi mirosurile lăsate în urmă de boschetarii care se aciuează noaptea sub refugiu sunt pur şi simplu otrăvitoare. La capătul de linie din Războieni geamurile sunt sparte şi e mizerie ş.a.m.d. Administraţia locală va aloca 1,5 milioane lei în contul „Publitrans”, bani pe care societatea îi va folosi, sperăm noi, pentru modernizarea transportului public de călători (staţii noi, sistem electronic de taxare). Pe lângă aceşti bani, primarul Cornel Ionică are de gând să acceseze fonduri europene prin care să achiziţioneze autobuze electrice.
George OLTEANU
6 Comentarii
Cititor
Buna ziua. Vreau sa va spun ca un abonament lunar (ex. luna iulie), pe toate liniile, cu autobuzul este 174 lei si nu 140 lei cum spuneti dvs. in articol.
admin
@Cititor: Dvs. vă referiţi la un abonament nenominal, abonament preferat puţini cetăţeni. Abonamentul standard e 140 lei.
marian
Am si eu reclamatie facuta de publitrans in autobuze murim de cald cel aer nu face fata in autobuz cu atatia oameni ne inchid geamurile sa nu le mai deschidem sa le fie rusine pentru treaba asta mai bine ar opri acel aer conditionat de nimic sta mereu sa ne luam in gura cu soferi si pe ei io dor in fund nu va ramane asa voi face reclamatie peste reclamatie nu se poate asa ceva murim de cald in autobize cu aerul lor de nimic nici la firul parului nul simt sa fim seriosi
marian
Noi pitesteni am ajns de ras
Mihai
Explicatia ptr pretul mare la transportul local o aflati cu siguranta de la penalul Tudor Pendiuc ! diferenta de pret intre cel platit in prezent si cel real se afla ,,inmagazinatasi ptr siguranta” in ,,buncarul: lui din vila – atentie ! la subsolul vilei se poate coborii numai cu liftul !
Mihai
Explicatia ptr pretul mare la transportul local o aflati cu siguranta de la penalul Tudor Pendiuc ! diferenta de pret intre cel platit in prezent si cel real se afla ,,inmagazinatasi ptr siguranta” in ,,buncarul: lui din vila – atentie ! la subsolul vilei se poate coborii numai cu liftul !