Veştile deosebite sunt tipărite, discutate şi disputate. Două proiecte de mare actualitate au fost propuse, dezbătute şi concretizate graţie copiilor. Este evident o noutate ca în lumea rigidă a politicienilor să se afirme purtători de cuvânt minori. Primul proiect… circulă din ianuarie şi se numeşte „Autobuzul digital”.
Copiii din clasele primare s-au gândit să aibă în curtea şcolii un autobuz cu dotare digitală şi instructori care să le explice şi lor, şi părinţilor cum funcţionează calculatorul sau tableta. Iniţierea în lumea digitală durează o săptămână pentru fiecare dintre cele 53 de şcoli din Renania. Trebuie însă îndeplinite câteva criterii tehnice, cum ar fi puterea curentului şi locurile de parcare, dar totul este în curs de rezolvare. Sunt necesare investiţii care însumează 600.000 euro anual, puse la dispoziţie de Ministerul Educaţiei. Această noutate nu trebuie interpretată ca o încercare de a înlocui pedagogia cu tehnica. Învăţământul clasic are încă prioritate absolută, la care se adaugă, iată, o nouă dimensiune, digitală, de mare actualitate.
Al doilea proiect este o atracţie în formă de piramidă pe care se pot căţăra copiii în parc. Acest eşafodaj a fost demontat în anul 2017, fiindcă nu respecta normele de siguranţă. Organizaţia „Micii eroi” a reuşit să strângă 260 de semnături şi l-a invitat pe viceprimarul oraşului la acţiunea de restaurare şi instalare a piramidei. Copiii au învăţat astfel cum să lupte pentru o cauză dreaptă, în colectiv, cu mijloace democratice, apelând la politicienii din sector şi din resort. Oraşul Düsseldorf a soluţionat momentan lipsa piramidei din parcul de distracţii, montând pereţi pentru căţărat. Acolo unde este bunăvoinţă există şi soluţii.
Un Comentariu
Anonim
Doamnă Dr., pe unde mai e şi ce mai face domnul Dr. Clemens, soțul dvs., care, la viața lui, a făcut…bine multe femei şi fete… la Spitalul din Costeşti-Argeş ?!