Este dovedit faptul că mişcarea are beneficii incontestabile pentru copii, iar unii părinţi susţin că orele de sport din şcoli sunt insuficiente şi cer Ministerului Educaţiei suplimentarea acestora. Sunt şi părinţi pe care nu prea îi încântă ideea de mişcare la şcoală, aşa că fac rost de scutiri pentru copiii lor şi preferă să-i ţină pe tuşă. Aceştia sunt mai preocupaţi de materiile „serioase”, precum matematica şi româna, văzând sportul ca pe o activitate inutilă, de unde copiii pleacă murdari, transpiraţi şi obosiţi.
Roxana Olteanu, profesor de educaţie fizică şi sport la Şcoala „Tudor Vladimirescu” din Piteşti, susţine că mişcarea vine la pachet cu multiple beneficii, nu numai pentru dezvoltarea fizică a copiilor.
„Sportul îi ajută să fie competitivi, să dezvolte aptitudini sociale, să se relaxeze şi să descopere lucruri noi despre ei. Orele de sport nu trebuie privite cu teamă de către elevi, ei trebuie să conştientizeze faptul că mişcarea este benefică, trebuie să vină de plăcere la orele de sport. Această disciplină şcolară nu trebuie privită ca fiind Cenuşăreasa orarului. Ne uităm în jurul nostru şi vedem că elevii din ziua de astăzi suferă de lipsă de mişcare, preferând să stea mai mult în faţa calculatorului sau a telefonului. Ar fi bine dacă s-ar introduce mai multe ore de sport în orar, tot elevii ar avea de câştigat. Copiii nu sunt obosiţi din cauza orele de sport de la şcoală, ci a faptului că aceştia stau ore în şir în faţa calculatorului, ceea ce duce la sedentarism, la deformarea coloanei vertebrale şi la tot felul de boli asociate acestui lucru. Eu îmi dau silinţa şi mă străduiesc ca orele de sport pe care le desfăşor să fie cât se poate de interactive. Şi încă ceva. Am auzit că în viitor, în orarul clasei a opta vor figura două ore de sport pe săptămână, în loc de o oră, aşa cum este acum. Acest lucru este mai mult decât îmbucurător”.