Multinaţionale. Mari companii. Mari angajatori. Sunt acele firme cu capital străin care, de la o vreme, fac jocurile în România. Iar printre cele mai importante societăţi de acest gen sunt cele de telefonie mobilă care au zeci de mii de clienţi şi în Argeş, pe o piaţă în care concurenţa este acerbă. Din păcate, aceste mari companii se poartă bine cu propriii clienţi doar când văd că îi pot pierde.
Mesaj buclucaş
Piteşteanca Mihaela D. ne-a semnalat faptul că luni, 22 octombrie, a primit un mesaj pe telefonul mobil de la compania de profil cu care mai avea contract timp de şase luni. În mesaj i se transmitea clientei, aflată în reţea de 18 ani, că pachetul de servicii pentru care fusese semnat contractul în urmă cu un an şi jumătate nu mai figura în lista de oferte, motiv pentru care existau două opţiuni: fie să opteze pentru un nou tip de abonament, fie să rezilieze unilateral contractul, fără vreun cost suplimentar. În mod firesc, piteşteanca a vrut să vadă şi ce oferte are concurenţa, iar pachetul de servicii oferit era net superior în special în privinţa internetului. Pentru asta, însă, a aflat că e nevoie să deblocheze telefonul din reţeaua în care era clientă încă, deşi cumpărase mobilul performant la preţ întreg, fără prelungire de abonament. Pentru deblocare i s-au cerut 410 lei! Enervată, aceasta s-a adresat unei companii rivale pentru a face portarea, ceea ce s-a şi întâmplat la 23 octombrie. A doua zi, pe 24 octombrie, a primit un alt mesaj de la compania la care fusese clientă, fiind anunţată că ar avea mai mult de plătit faţă de abonament, deoarece şi-a reziliat contractul înainte de expirarea perioadei! Or, având în vedere mesajul primit luni, în care se i spunea că poate pleca fără costuri suplimentare şi penalităţi, este evident că avem de-a face cu un abuz, motiv pentru care piteşteanca s-a adresat Protecţiei Consumatorului.
Clauze şi interese
La şefia ANCOM, agenţia guvernamentală care reglementează piaţa de comunicaţii din România, se află fostul premier Sorin Grindeanu. S-o fi luat el în gură, cum se spune, cu Liviu Dragnea, dar are acum un post călduţ, de mii de euro pe lună, în această instituţie. Ce a făcut el la scurt timp după numire? „Îngrijorat” că marile firme de telefonie mobilă sunt supărate că îşi pierd prea uşor clienţii, acesta a instituit o normă prin care telefoanele să ajungă la operatori codate, iar clienţii să plătească taxe dacă vor să le decodeze. Au mai fost incluse şi alte clauze menite să ciupească de bani clienţii, că doar suntem în România şi că se poate orice, nu-i aşa?
2 Comentarii
Anonim
La ultima întrebare (retorică) din art. de mai sus , noi vă dăm totuşi un răspuns direct (frontal) „cu clăbuci” : „NORMAL” , că d’aia suntem români (orignari şi originali) !
Anonim
Sorin Grindeanu e bănățean şi ardelean, adică român neaoş . El aplică mot à mot înțelepciunea milenară românească : „dacă trbè, trebè”! sau „mai aproape cămeşa decât cojocu” şi trage concluzia şi în interesul lui imediat : „capul plecat , sabia nu-l taie”!… Şi DRAGNEA e mulțumit !…