# Vineri, la Piteşti, la o întâlnire cu reprezentanţi ai administraţiei judeţene şi locale, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a făcut precizări privind marile proiecte de infrastructură ale Argeşului. Mulţi miniştri au venit în judeţ să ne ne promită câte în lună şi în stele, dar, din păcate, prea puţine au rămas de pe urma lor…
Încă un ministru al Transporturilor a venit să ne spună cum stau lucrurile cu autostrada Piteşti-Sibiu şi cu a doua centură ocolitoare a municipiului. Lucian Şova face parte dintr-un lung şir de demnitari care au trecut pe la noi, ne-au promis ce voiam să auzim, după care am constatat că, de fapt, toate sunt doar planuri. În realitate, apar tot felul de scuze, amânări peste amânări şi nicio cupă de pământ din solul traseelor frumos desenate nu este excavată. Dar hai să presupunem că spusele lui Şova vor fi concretizate. Cu ce ne putem alege?
Proiecte
# Centura de vest a municipiului Piteşti, legătura dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi viitoarea autostradă Piteşti – Sibiu. Aici s-au găsit – cică – soluţii pentru revizuirea vechilor studii de fezabilitate din fondurile Companiei Naţionale de Drumuri, iar începând cu 2019, cu fonduri europene, se va realiza proiectarea şi execuţia;
# Construirea celui de-al doilea pod peste râul Argeş, Mărăcineni – Piteşti. Pentru acest proiect, în două săptămâni, Ministerul Transporturilor va oferi o soluţie privind posibilităţile de finanţare;
# Covor asfaltic pe DN 73C, de la intrarea spre Uzina Dacia până la Valea Stânii. Drumarii au în proiectare acest segment de drum;
# Mutarea sensului giratoriu de pe DN 73 spre Mioveni. Proiectul se află la licitaţie;
# Autostrada Piteşti – Sibiu. Execuţia sectoarelor 1 şi 5 a fost lansată la licitaţie, semnarea contractelor fiind însă condiţionată de consultantul Comisiei Europene de obţinerea autorizaţiei de Mediu. Se speră ca, până la sfârşitul lunii septembrie, să fie obţinută şi această autorizaţie, astfel încât să înceapă lucrările. La sectorul 4, studiul de fezabilitate va fi gata la sfârşitul anului, iar pentru sectoarele 2 şi 3 urmează a mai avea loc o întâlnire între specialiştii în foraje din partea consultantului Comisiei Europene şi specialiştii români;
# Podul de pe DN 7, la intrarea în Topoloveni. La acest proiect, în 30 de zile va fi făcută o expertiză pentru a se vedea dacă actualul pod poate fi consolidat sau trebuie construit unul nou;
# DN 7C, Transfăgărăşan. A fost scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru a se constata dacă se poate prelungi perioada de funcţionare, însă nu s-a prezentat nimeni. Licitaţia va fi reluată;
# Finalizarea construcţiei celor cinci podeţe pe DN 73, Piteşti – Câmpulung. Lucrarea are ca termen limită sfârşitul acestui an;
# Podul de la Poiana Lacului. A fost scos la licitaţie, dar firma care a câştigat licitaţia nu a depus încă garanţia financiară. I s-a mai dat un termen de 30 de zile, altfel licitaţia va fi reluată;
# DN 73C, Câmpulung – Curtea de Argeş. Compania Naţională de Drumuri va realiza o lucrare privind indicatorii tehnico-economici, iar Ministerul Transporturilor va încerca să emită o Hotărâre de Guvern astfel încât această investiţie să poată fi prinsă în bugetul de stat pe 2019.
Ca să rezumăm, foarte pe scurt: nimic concret. Vorbe, vorbe, vorbe şi atât.