Conducerea Finanţelor Publice anunţa, cu câteva zile în urmă, că doreşte să organizeze două extrageri loto speciale, ale căror câştiguri vor completa investiţiile autorităţilor în şcoli şi spitale.
Iar planul de atragere a încasărilor de partea Guvernului nu se opreşte aici: din toamnă, Loteria Română ar urma să fie total digitalizată.
Banii care vor fi câştigaţi de stat în urma celor două extrageri speciale vor fi folosiţi, alături de alte milioane de euro care vor fi puse la dispoziţie de Guvernul României, pentru proiecte mari precum investiţiile în spitale sau în şcoli.
Acesta ar fi planul Ministerului Finanțelor.
Dacă nu ar fi de plâns. ar fi o stare de fapt care ar reprezenta normalitatea.
Şefii din Finanţe care speră să „facă” bani pe cârca Loteriei nu au luat deloc în considerare faptul că nu există bani nici pentru rezolvarea problemelor minore din cadrul Loteriei.
Darmite să mai fie vorba de investiţii… cei de la Loteria „visează”, însă, la banii românului care trage nădejde să câştige ceva.
Păi…avem agenţii loto în Piteşti care sunt o ruşine când vine vorba de modul în care se comportă cu „clienţii”.
Nu spunem că sunt unele care arată jalnic pe dinafară, de ne minunăm cum de încă nu le cad pereţii. Nici măcar un „bol” cu jetoane să nu fii în stare să ai în agenţie?!
Spre ruşinea unei companii de asemenea anvergură cum este Loteria Română, nu este normal să ajungi la mâna angajaţilor să inlocuiască jetoanele cu nasturi sau cu fel de fel de minuni „artizanale” de te face să-ţi fie scârbă să te atingi de aşa ceva când vrei să completezi un bilet la loto.
S-ar putea încerca fel de fel de scuze şi/sau explicaţii…toate legate de lipsa de civilizaţie şi educaţie a clientului. Dar nu poţi pretinde cuiva să fie disciplinat, civilizat, când tu îţi baţi joc de om.
Dacă nesimţirea celor de la Loteria Română persistă, atunci celelalte instituţii ale statului ar trebui să „intre” puţin şi prin aceste agenţii…plecând aici de la inspectorii de control din primării (verificate faţadele care stau să cadă în capetele trecătorilor, bunăoară) şi ajungând până la OPC, că doar dânşii se ocupă de protecţia jucătorului (consumatorului).
Nu toate cele aproximativ 70 de agenţii loto şi mandatari din judeţul Argeş pot fi încadrate în acest tablou al indolenţei şi al dispreţului faţă de clienţi.
Dar este de ajuns să ai câteva în buricul Piteştiului, una de prin Găvana sau alta de pe Exerciţiu şi este de ajuns să îţi dai seama ce fel de oameni sunt lăsaţi să lucreze în această companie.
Cert e că, în opinia noastră, Loteria Română are nevoie acută de o schimbare la faţă. Cel puţin, la unităţile sale din Piteşti şi din judeţul Argeş.