Petre Cojocaru s-a pensionat recent şi a părăsit conducerea Finanţelor Publice Argeş. În locul său a fost numit Lucreţiu-Ioan Tudor, în vârstă de 36 de ani (Ordin al Preşedintelui ANAF pe o perioadă de maximum şase luni începând cu data de 25 ianuarie 2018). Şeful Finanţelor ne-a explicat cum au fost încasările în 2017, dar şi ce planuri are pentru anul care urmează.
– Ce venituri au fost realizate în anul 2017 în Argeş?
– Administraţia Finanţelor Publice Argeş a colectat în anul 2017 la bugetul general consolidat venituri în valoare de 2,02 miliarde lei, programul de venituri fiind realizat în procent de 107,24%.
– Ce sume au fost alocate în acest an Argeşului?
– Este vorba de următoarele sume: 64.374.000 lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţului; 157.387.000 lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor; 50.360.000 lei pentru echilibrarea bugetelor locale; 11.207.000 lei pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale; 5.003.000 lei pentru finantarea cheltuielilor învăţământului particular sau confesional acreditat. Faţă de anul 2016, nivelul veniturilor colectate a înregistrat o creştere cu peste 15%.
– Cum stăm din punct de vedere al executărilor silite?
– Urmare a măsurilor întreprinse, au fost colectate 235,89 milioane lei, ceea ce reprezintă aproximativ 12% din totalul veniturilor colectate de instituţia noastră. Situaţia detaliată pe categorii de măsuri întreprinse se prezintă astfel: încasări urmare a somaţiilor comunicate: 135,86 milioane lei; încasări urmare a popririlor înfiinţate pe conturi bancare: 85,15 milioane lei; încasări urmare a popririlor sume datorate de terţi: 13,47 milioane lei; încasări din valorificarea bunurilor mobile şi imobile: 1,41 milioane lei.
– Cum veţi creşte nivelul încasărilor la buget?
– Acţiunile întreprinse vor avea în vedere, printre altele: impulsionarea la plata obligaţiilor la plată în cazul contribuabililor care nu îşi achită obligaţiile fiscale la scadenţă; îmbunătăţirea activităţii de executare silită prin diminuarea timpului de reacţie a structurilor de executare silită în cazul contribuabililor rău-platnici; creşterea gradului de colectare a obligaţiilor fiscale suplimentare stabilite prin decizii de impunere ale organelor de inspecţie fiscală; dispunerea operativă de măsuri asiguratorii în cazul contribuabillor supuşi inspecţiei fiscale pentru care există riscul înstrăinării patrimoniului etc.