Regele Mihai I a fost membru fondator şi preşedinte de onoare al „Retromobil Club România”, cel mai important ambasador al mişcării automobilistice din ţara noastră, cu adepţi şi din Argeş.
Printre argeşenii pasionaţi de maşinile de epocă, în mod special de ARO şi IMS, se numără şi Emil Hagi, inginerul care a amenajat, la Câmpulung, Muzeul Automobilului Românesc.
În 2006, Emil Hagi şi fiul său în vârstă de nici 14 ani, care a moştenit de la tată pasiunea pentru automobile, au participat la un eveniment pe care „Retromobil Club România” l-a organizat la Muzeul Aviaţiei. Cu această ocazie, preşedintele de onoare al clubului, nimeni altul decât Regele Mihai, i-a oferit o diplomă puştiului din Câmpulung, premiindu-i astfel bucuria de a stăpâni caii-putere. Copilul pasionat de automobile i-a trezit nostalgii fostului suveran al României, Majestatea Sa având numai şase ani când a şofat întâia oară (o maşină electrică englezească, în 1927).
Regele Mihai s-a pozat alături de băiatul lui Emil Hagi, stând lângă un IMS, iar această fotografie a fost pusă la loc de cinste în Muzeul Automobilului Românesc din oraşul de la poalele Mateiaşului.
Legătura dintre Regele Mihai şi maşini este spectaculoasă. Peste opt decenii de performanţă la volan, de fidelitate şi admiraţie faţă de motoare, de extraordinară dexteritate în domeniul tehnologiei auto.
Cartea-album „Maşinile Regelui”, cu automobilele de epocă pe care Majestatea Sa le-a condus de-a lungul timpului, începe cu spusele şoferului de rang înalt, „Cred că m-am născut cu volanul în mână”, vorbele Regelui Mihai fiind întărite de Regina Maria: „În loc să fie cine este, un Rege, mai bine se făcea mecanic”. Această carte este realizată de Principele Radu de România. Peste patruzeci de automobile a avut Regele Mihai de-a lungul vieţii. Pentru a întregi colecţia, membrii „Retromobil Club România” intenţionau să restaureze un IMS pentru a-l oferi drept cadou Majestăţii Sale, în anul Centenarului…
Raidul „Cu zimbrul prin Carpaţi” organizat de secţia ARO M461 a fost inspirat de ascensiunile montane efectuate de Regele Mihai, cu decenii în urmă, la bordul celebrului „Willys”, pe larg descrise în volumul de memorii „Regele Mihai – Automobilist-Mecanic-Pilot Profesionist” (apărut sub semnătura lui Andrei Săvulescu în 1996 la Editura „Humanitas” Bucureşti).
În această carte, Regele Mihai a acceptat să răspundă întrebărilor autorulului despre automobilele şi avioanele pe care le-a pilotat, despre celebra sa colecţie de maşini militare de epocă, restaurate de el însuşi – uneori cu ajutorul Reginei Ana – în atelierul de la Versoix, sau despre meseria de pilot profesionist, practicată cândva spre a-şi întreţine familia.