Orice oraş atrage populaţia rurală precum un magnet, iar prosperitatea centrelor urbane depinde de sosirea valurilor de navetişti. Aşezările Bradu, Suseni, Gliganu şi Rociu furnizează mâna de lucru necesară centrelor de producţie din Piteşti, dar nu sunt de neglijat nici miile de clienţi interesaţi de mărfurile din marile magazine. Numai că Primăria Piteşti a considerat că maşinile navetiştilor încurcă traficul la ieşirea spre Albota, iar sătenii au fost trimişi pe malul unei gârle. Oare de ce? Acolo unde era staţia de îmbarcare tronează acum trei automobile. S-a rezolvat ceva? Valurile de cetăţeni, mai puţin importanţi în raport cu… cele trei maşini parcate, sunt obligate să traverseze strada Vasile Pârvan şi astfel încurcă fluxul de vehicule care ies din sensul giratoriu spre cartierul Războieni. Grav este că se amestecă maşini cu oameni, riscul de accidente fiind mare. Cine va răspunde? Sunt persoane în cârje supuse unui chin permanent de la staţia de autobuz. Aceşti oameni nu mai cumpără produse în cantităţi mai mari de la magazinele din zonă, din cauza factorului distanţă. Sunt mii de posibili clienţi zilnic ce se gândesc de două ori ce să achiziţioneze. Vor fi pierderi de milioane de lei anual pentru comercianţii din cartierul Craiovei. Primăria Piteşti pierde bani frumoşi din acest motiv. Referitor la fluidizarea circulaţiei, autorităţile n-au observat că biletele de autobuz se pot cumpăra numai de la chioşcul aflat pe direcţia de mers spre Prundu, ceea ce înseamnă că posibilii clienţi trebuie să traverseze de două ori pe o trecere cu cinci benzi. Fluidizarea traficului? Se poate merge şi fără bilet, ceea ce înseamnă iar bani pierduţi de firma de transport local. Marea problemă a judeţului constă în lipsa de atragere a sătenilor spre municipiul Piteşti, multe comune fiind slab legate prin transport auto cu centrul economic principal. Sunt mii de clienţi descurajaţi de modul în care circulă autobuzele. Oare se va face ceva pentru soluţionarea problemei?
Prof. Ionel-Claudiu DUMITRESCU