Cel mai spectaculos drum din România, Transfăgărăşanul, a fost închis mai devreme decât se preconiza, din cauza condiţiilor meteo vitrege. Deşi încă de acum câţiva ani oficialii de la Ministerul Transporturilor au anunţat că vor face demersuri pentru reabilitarea acestuia şi pentru construcţia de copertine care să ţină zăpada departe de carosabil, nu s-a întâmplat asta până acum. Conform Ministerului, reabilitarea Transfăgărăşanului ar fi cuprinsă, totuşi, în planul naţional de valorificare a potenţialului turistic 2014-2020 şi că se vor aloca fondurile necesare. Mai mult, Ministerul anunţă că la finalul acestui an vor fi lansate procedurile de licitaţie pentru desemnarea firmei care se va ocupa de un studiu de fezabilitate. Problema este că o astfel de licitaţie ar mai fi trebuit să aibă loc în urmă cu mai bine de un an, dar a fost anulată. Iată, aşadar, ce lungă este calea de la promisiuni la fapte! Cert este că, pentru a preveni accidentele de orice fel, tunelul de la Bâlea a fost sudat, astfel încât nu se mai poate trece din Argeş spre Sibiu. Poate că e bine aşa, în lipsa altor măsuri, dar oare de ce nu se monitorizează evoluţia stratului de zăpadă, astfel încât drumul să rămână deschis, cu anumite interdicţii dacă e cazul? Oamenii de afaceri în domeniul turismului care au investiţii pe Transfăgărăşan – îi amintim aici în special pe Gheorghe Badea şi Dumitru Grecu – au spus în repetate rânduri că soluţia este montarea de copertine. În ultima vreme, parcă şi ei au lăsat-o mai moale, cum se spune, cu această discuţie (ei au evaluat o investiţie de acest gen la vreo 10 milioane euro). Să îşi fi pierdut oare speranţa când au văzut că, în afară de promisiuni, statul nu face nimic?
Pe Transfăgărăşan – Promisiunile nu ţin loc de copertine!
Advertisement
Advertisement