Potrivit unei statistici întocmite de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile şi de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în prima parte a acestui an cererea de maşini cu propulsie alternativă a continuat să crească. La nivel european, vehiculele electrice au reprezentat 1,2% din totalul vânzărilor de autoturisme noi. De asemenea, au înregistrat creşteri şi vehiculele propulsate cu propan sau gaz natural, în speciale cele care folosesc GPL (+23,7%). În România, în primul semestru al anului au fost înmatriculate 33 de vehicule electrice, cu 107% mai mult faţă de 2016, şi 1.160 hibride, în creştere cu 254,8% comparativ cu anul trecut.
În ceea ce ne priveşte, am dori ca ACAROM să ne comunice câte vehicule electrice şi hibride au fost înmatriculate în Argeş, pentru a ne face o idee asupra evoluţiei acestora pe piaţa auto argeşeană.
Duster, lider al producţiei
Şi tot ACAROM (preşedinte Gabriel Sicoe) ne-a informat că, în primele opt luni ale acestui an, uzinele Dacia au fabricat 203.670 de vehicule. Cu 126.271 unităţi, modelul Duster se situează pe primul loc, urmat la mare distanţă de Sandero (29.518 unităţi), Logan MCV (25.816 unităţi) şi Logan (22.065 unităţi). La aceste cifre se adaugă SKD-urile (caroserii semiasamblate cu destinaţia Algeria) în volum de 29.708 unităţi.
Având în vedere că, ieri, la Salonul Auto de la Frankfurt, Germania, Dacia a prezentat în premieră mondială noul model Duster (despre care am relatat nu cu mult în urmă), oficialii companiei se aşteaptă ca SUV-ul fabricat la Mioveni, vândut până acum în peste un milion de exemplare, să contribuie la creşterea cotei de piaţă atât în România, cât şi în toate ţările unde este exportat.