Încă de astă-toamnă, CNADNR a impus restricţii de circulaţie pe Transfăgărăşan, drum care este închis oficial între km 104 (Piscu Negru) şi km 130+800 (Bâlea Cascadă), urmând a fi redat circulaţiei la 30 iunie. Mai nou, de câteva zile, compania de drumuri a instituit o nouă restricţie de tonaj pe DN7C, la km 84 (lângă podul de la Otic), pentru maşinile mai mari de 16 tone. În această zonă de drum au avut loc alunecări de teren chiar lângă un podeţ, iar dacă nu vor fi respectate noile restricţii, Transfăgărăşanul riscă să se blocheze definitiv. Conform celor de la Drumuri, dacă nu va fi întrerupt traficul greu, podeţul respectiv se va surpa cu siguranţă. Problema este că în continuare se exploatează lemn mai sus de restricţia de tonaj, urme ale tăierilor de buşteni şi transportării acestora spre Curtea de Argeş fiind evidente.
Două astfel de exploatări pot fi întâlnite la km 88+500 şi la km 103. Că se fac tăieri în pădure este deja de notorietate (şi observăm că nu prea e verificată legalitatea acestora), dar acum s-a ajuns să se lucreze şi pe drumul naţional! Utilajele folosite în exploatarea lemnului au ajuns să degradeze DN7C, în urma lor rămânând pe carosabil resturi de lemn, bolovani şi pământ adus din pădure odată cu buştenii. Camioanele cu peste 30-40 tone de lemne care circulă în zonă sunt cunoscute de autorităţi, chiar şi proprietarii lor sunt cunoscuţi. Dar degeaba. Zilele trecute, ziarul nostru a publicat o listă cu numere de înmatriculare ale maşinilor care circulă zi de zi pe Transfăgărăşan, dar nimeni nu a luat nicio măsură.
Îşi riscă viaţa
Dacă am scris despre inconştienţa şoferilor profesionişti care nu respectă reglementările rutiere impuse pe DN7C, trebuie să vă relatăm şi despre conducătorii de autoturisme care ignoră restricţia impusă la km 104. Deşi mai este mai bine de o lună de zile până se redeschide oficial Transfăgărăşanul şi drumul până la tunelul spre Bâlea este încă blocat, aproape de Cota 2000 sunt mulţi şoferi inconştienţi care nu respectă semnele de circulaţie şi îşi riscă viaţa aventurându-se mai sus de restricţie. Nu ţin cont de stratul consistent de omăt prezent încă pe carosabil sau de faptul că sunt alunecări de zăpadă care antrenează şi căderi masive de piatră. Să nu mai vorbim de faptul că parapeţii de siguranţă sunt căzuţi în urma avalanşelor din timpul iernii, iar şoferii nu au nici cea mai mică protecţie. Poate că jandarmii montani ar trebui să ia măsuri împotriva celor care nu respectă normele de circulaţie impuse în zonă.
Flavius PETRESCU