Piaţa de investiţii în imobiliare a avut o evoluţie spectaculoasă în prima jumătate a acestui an, valoarea totală a tranzacţiilor depăşind 400 milioane euro la nivel naţional. În primele şase luni au fost încheiate tranzacţii mari în sectoarele industrial şi retail, cea mai importantă fiind vânzarea depozitului Dacia Piteşti către Globalworth, pentru un total de 42,5 milioane euro. Luând în considerare activitatea de pe piaţa industrială de până acum, specialiştii afirmă că dezvoltatorii îşi îndreaptă din ce în ce mai mult atenţia către Piteşti. Argumente sunt destule, dar terenuri… nu prea.
Industrial versus locativ
Conform primarului Cornel Ionică, din 1990 încoace Piteştiul a crescut din punct de vedere imobiliar cu circa 35%. Cartierele noi sunt aceleaşi, dar se construieşte intens. Problema este că spaţiile mici sunt folosite pentru construcţia de blocuri, iar Consiliul Local a început să blocheze astfel de proiecte. Practic, peste tot sunt şantiere unde se fac blocuri, fiecare bucăţică de teren mai de Doamne ajută fiind exploatată. Din păcate, pe alocuri nu se respectă reglementările privind numărul necesar de locuri de parcare, spaţiile verzi, platformele de gunoi şi nici regimul de înălţime. În ultimul timp, pe lângă construcţiile cu destinaţie locativă au fost edificate şi construcţii industriale. Dacă este să ne luăm după autorităţi, vom avea două parcuri industriale în Piteşti: la CET Nord şi lângă Arpechim. Mai este însă cale lungă, căci terenul de la CET Nord e ocupat de vechile construcţii industriale care trebuie demolate, iar terenul de la CET Sud (demolat) face obiectul unui litigiu cu Primăria Bradu. Pe de altă parte, prezenţa autostrăzii Piteşti-Bucureşti a atras investiţii şi în comune apropiate, cum ar fi Oarja, Bradu sau Albota. Închipuiţi-vă care va fi interesul firmelor pentru zona Argeşului după ce va fi realitate şi autostrada Piteşti-Sibiu!