Autostrada Piteşti-Sibiu rămâne şi anul acesta doar pe hârtie, având în vedere că se alocă bani doar pentru studiul de fezabilitate. Proiectarea şi execuţia capetelor acestei şosele sunt programate în anii următori, dacă licitaţiile vor fi demarate în 2017, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Guvernul alocă anul acesta 21,4 milioane lei pentru proiectul de revizuire a studiului de fezabilitate. Contractul pentru cea mai aşteptată autostradă a României a fost semnat în 2015 pentru suma de 29 milioane lei. Din aceşti bani, până acum, şefii de la Drumuri au achitat anul trecut avansul de 3,3 milioane lei. Contractul semnat cu asocierea Spea-Tecnic este însă suspendat din decembrie 2016 pentru trei luni. Motivul oficial este… vremea neprielnică, după cum reiese dintr-un comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Mânzână, revoltat
Ion Mânzână, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, s-a arătat ieri revoltat de situaţie. „Până să vină PSD la putere nimeni nu a discutat despre autostrada asta. Acum toţi întreabă de ce nu se face. Uite, Guvernul tehnocrat nu a fost în stare să termine nici studiul de fezabilitate. Studiul făcut nu e bun şi trebuie să se ia de la capăt procedurile. Mai vine şi Iohannis şi blochează bugetul şi, atunci, cum să te apuci de treabă?”, a spus Ion Mânzână.
Mai scumpă?
Suma de 21,4 milioane lei alocată de Executiv în 2017 pentru acest proiect este sub nivelul cerut de parlamentarii PNL din comisiile de resort, de 45 milioane lei. „Finalizarea acestui studiu de fezabilitate este esenţială pentru demararea de urgenţă a lucrărilor la autostrada Piteşti-Sibiu, parte din coridorul IV pan-european şi prioritate în Masterplanul General de Transport în baza căruia România accesează fondurile europene pentru perioada 2014-2020. Realizarea acestui tronson din autostrada A1 care asigură conectivitatea cu reţeaua de transport europeană spre vest şi sud-est ar reprezenta un sprijin pentru Uzina Dacia şi un avantaj competitiv în raport cu uzina Grupului Renault din Maroc. Cu cât se măreşte perioada de finalizare a acestui proiect, cu atât creşte riscul de relocare a activităţilor de producţie ale uzinei din Piteşti în alte zone geografice, cu un impact negativ major asupra bugetului de stat şi a economiei româneşti în ansamblul său”, avertizează reprezentanţii PNL.
Traseu
Vă reamintim că în noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrăzii, după cum urmează: Secţiunea 2 (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000); Secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000). Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Piteşti-Sibiu, în lungime de aproximativ 123 km, este: Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; secţiunea 2, Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă; secţiunea 3, Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Băiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului; secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş; secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin Valea Argeşului; secţiunea 6 constă în reabilitarea a 14 km de drum naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Claudiu DIŢA
Un Comentariu
Gelu
PSD are interese ca aceasta autostrada sa nu se realizeze niciodata. Deschideti ochii si studiati problema!