Marcel Ciolacu s-a întâlnit cu liderii sindicali de la Uzina Dacia Mioveni. Au fost luate decizii importante.
Premierul Marcel Ciolacu a făcut astăzi o vizită oficială în județul Argeș (detalii AICI). Însoțit de ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura Oprescu, de ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea, și de președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, acesta s-a întâlnit la Mioveni cu liderii sindicali de la Uzina Dacia Mioveni.
Tema principală a întâlnirii a fost susținerea pe care Guvernul o poate oferi industriei auto pentru a face față provocărilor generate de tranziția verde.
În cadrul declarației de presă susținută în Pitești, la Consiliul Judetean Argeș, Marcel Ciolacu a vorbit despre un parteneriat solid între statul român, patronate și sindicate pentru a întări industria auto:
De dimineață am avut o întâlnire cu liderii de sindicat de la Dacia. Motorul economiei României stă în industria auto, care generează un venit de peste 13% din PIB-ul României. Numai fabrica de la Mioveni generează un venit de 2,1% din PIB. Normal că întreg contextul, împreună și cu cei la Ford Craiova și încă 500 de companii care s-au dezvoltat pe orizontală. Sunt 230 de mii de români care lucrează în această industrie, cea mai inovatoare la nivel european și acum există o concurență majoră în Europa și a produselor din China, și a produselor electrice din SUA și e normal să căutăm o abordare nouă pentru cea mai importantă ramură industrială din România – cea producătoare auto”.
Totodată, Marcel Ciolacu spune că susținerea Dacia și a întregii industrii auto românești este o prioritate a mandatului său:
“Am avut săptămâna trecută întâlniri și cu importatorii, și cu producătorii, și cu constructorii, era normal să am această întâlnire și cu sindicatele. Cumva să anticipăm, să nu ajungem la eventuale disponibilizări în perioada următoarea, cu toate că managementul de la Dacia este unul de excepție. Anul acesta am avut o creștere de 8,9 % și s-au dovedit foarte aplicați. Dacă mașina Dacia se vinde cel mai bine, de exemplu în Italia, cel mai vândut Duster care a bătut Fiatul. Aceeași abordare o avem și la cei de la Ford, altfel se știe acum, când plec în teritoriu, la întâlniri mă deplasez cu microbuz de la Ford și în rest cu Dacia Duster. Cele două branduri românești sunt mașinile oficiale ale Guvernului României.
Va trebui de această dată să depășim acest trend european, care va afecta și România, ar trebui să ne așezăm cu toții la masă, atât patronii, cât și sindicatele, cât și Guvernul României. Normal că trebuie să redimensionăm Rabla, un sistem de schimbare al parcurilor auto. Eu voi rămâne consecvent în administrație, în primul rând, atât centrala, cât și locală, trebuie să cumpărăm – și am limitat sumele – încât să ne încadrăm ca autohtoni și cu certificatul verde care au prioritate la orice licitație. Vom veni în bugetul pe anul viitor cu acea reducere de 5% la impozitarea muncii în zona cu venituri mici spre medii, lucru care va reduce din discuțiile dintre sindicate și patronate, dar va reduce mult și din tot efortul patronatelor de a susține astfel încât oamenii să aibă venituri mai mari.
Pentru industria auto trebuie să avem un plan și este bine ca îl construim acum, anticipând eventuale probleme. Va urma și o întâlnire cu patronatele, atât de la Dacia, cât și de la Ford, ca să identificăm acolo unde statul vă trebui să intervină să scadă din cheltuieli”.
Alte măsuri de susținere a industriei auto anunțate azi de Marcel Ciolacu vizează dezvoltarea programului Rabla, dublată de achiziționarea mașinilor românești pentru administrația locală și națională.