Imagini de senzație din tunelul Curtea de Argeș. S-a forat prima galerie.
PORR a forat 1150 de metri din totalul de 2700 ai Tunelului Curtea de Argeș reprezentând 42 % din lungimea celor două galerii (botezate Daniela și Alina), anunță Asociația Pro Infrastructură. În tunelul Curtea de Argeș, pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești lucrările la tunel se fac în regim non-stop cu o echipă de experți din 11 țări condusă de un inginer cu 40 de ani de experiență în execuția de tuneluri.
Asociația Pro Infrastructură estimează finalizarea lotului Curtea de Argeș -Tigveni (10 km.) la finalul anului 2026 : ,,La jumătatea tunelului Curtea de Argeș de pe Autostrada A1. Duminică, am vizitat tunelul de 1,35 kilometri de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Antreprenorul Porr a ajuns la 650 metri excavați pe calea spre Curtea de Argeș și la 500 de metri pe sensul spre Sibiu. S-a forat și prima galerie de legătură (pietonală), iar pe firul spre Curtea de Argeș urmează în scurt timp excavarea galeriei de trecere pentru vehicule din centrul tunelului.
În ciuda terenului foarte dificil, plin de nisip și argile, care necesită multă meticulozitate, atenție și pricepere din partea inginerilor Porr, lucrările înaintează bine. L-am întrebat pe ghidul nostru dacă se așteaptă ca a doua jumătate a excavației să fie mai ușoară și ne-a spus că sigur nu va fi. În scurta filmare cu telefonul din capătul galeriei spre Sibiu, un tânăr operator de buldozer de 25 de ani, dar cu 8 ani de experiență, își arată îndemânarea mutând materialul proaspăt excavat în viteză, cu o precizie remarcabilă. Lucrează nonstop, 24/24, 7 zile din 7, o echipă de experți din 11 țări condusă de un inginer cu 40 de ani de experiență în execuția de tuneluri. Sunt șanse bune să circulăm pe aici în decembrie 2026, puțin înainte de termenul contractual martie 2027.” -API
Tunelul Curtea de Argeș/Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare
– iluminat public– sistem de comunicare– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.